نشست فرهنگی بحث و تبادل نظر بین دانشجویان ایران و افغانستان برگزار شد.

تعداد بازدید:۱۲۷۲

 به همت شورای فرهنگی خوابگاه سرو دانشگاه بیرجند "نشست تبادل فرهنگی دانشجویان ایران و افغانستان"  در محل سالن فرهنگ معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند برگزار شد. 
در ابتدای جلسه  دکتر زنگویی، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند ضمن خیر مقدم به دانشجویان و تبریک روز دانشجو  به پرداخت اشتراکات فرهنگی بین دو کشور پرداختند و ضمن اشاره به آیات قرآن کریم در مورد برابری انسان ها فارغ از هر نوع نژاد و زبان و رنگ به کرامت و ارزشمندی  اشاره کردند و فرهنگ نزدیک و اشتراکات دو کشور ایران و افغانستان را ارزشمند برشمردند. در ادامه جلسه چند تن از دانشجویان ایران و دانشجویان بین الملل از کشور افغانستان به بحث و تبادل نظر پیرامون مسایل فرهنگی مانند جشن نوروز و زبان مشترک دو کشور و مراسم مذهبی و آیینی و شاعران بر جسته ی دو کشور در حوزه شعر و ادبیات و همچنین فرهنگ و تمدن دو کشور که نقاط مشترک فراوانی دارند پرداختند و در ادامه شبخوان، کارشناس فرهنگی و امور خوابگاه های معاونت فرهنگی، ضمن تشکر از دانشجویان شرکت کننده و تبریک روز دانشجو خواستار تشکیل کانونی برای دانشجویان بین الملل شد.

 در انتهای جلسه به مناسبت روز دانشجو به قید قرعه به دو نفر از دانشجویان حاضر در جلسه به نام رشید قرمزی و محمد نسیم اعظمی هدایای نقدی اهدا شد.

آخرین ویرایش۱۹ آذر ۱۴۰۰