گزارش کرسی آزاد اندیشی دانشجویی در خصوص افول قدرت آمریکا

تعداد بازدید:۴۷۵
در روز پنجشنبه، ۲۰  آبان، کرسی آزاد اندیشی دانشجویی در خصوص افول قدرت آمریکا به مناسبت ایام هفته استکبار ستیزی و تسخیر لانه جاسوسی در سالن فرهنگ ساختمان معاونت فرهنگی با همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند برگذار شد
گزارش کرسی آزاد اندیشی دانشجویی در خصوص افول قدرت آمریکا

در روز پنجشنبه، 20  آبان، کرسی آزاد اندیشی دانشجویی در خصوص افول قدرت آمریکا به مناسبت ایام هفته استکبار ستیزی و تسخیر لانه جاسوسی در سالن فرهنگ ساختمان معاونت فرهنگی با همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند برگذار شد.

در این کرسی آزاد اندیشی دانشجویی سه تن از دانشجویان دانشگاه بیرجند به بررسی موضوعاتی از جمله از خنثی‌سازی تحریم‌ با افول قدرت آمریکا ، چالش‌های پیش روی جهان معاصر در حوزه های فرهنگی و سیاسی و اقتصادی، کاهش اعتماد بین الملل و ... پرداختند.

مهمانان با بیان اینکه مشکلات متعدد ایدئولوژی نظام غرب، مسیر افول تمدن آمریکا که مبنای آن غرب است، را هموار ساخته است؛ بدین سو جایگاه نظام اسلامی در راستای تغییر هژمونی در حوزه های فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و .... تثبیت کند. با کاهش اعتماد کشورهای جهان به غرب، جمهوری اسلامی باید از این فرصت برای رفع تحریم ها استفاده کند و از آنجا که نظام آینده سیاسی جهان نظام هژمونی منطقه ای خواهد بود؛ کشور ترکیه از این رو در حوزه های مختلف امنیت ، سیاسی و اقتصادی ورود جدی کرده و مسیر فعلی ترکیه می تواند منطقه غرب آسیا را به یک جنگ تمام عیار سوق دهد.

سیر مسیر تحولات جهان و آمریکا نشان داده است که آمریکا در دوره های متعدد تحریم هایی را بر کشورهایی وضع کرده اما با بوجود آمدن مسائلی مهمتر در سطح بین الملل تحریمها لغو شده است. در حوزه اقتصاد هژمونی غرب در مقابل شرق به واسطه رونق تولید در چین همچون دیوار برلین دارد فرو میریزد و همچنان نوید افول نظام اقتصادی غرب را میدهد.

فروپاشی نظام خانواده در غرب روند افول قدرت آمریکا شدت بیشتری به خود گرفته است و بدین سو مردم جهان در امور مسائل خانوده به اسلام گرایش پیدا می کنند که از این رو نظام اسلامی باید فعالانه تر در خصوص خانواده و اخلاق در غرب حضور پیدا کند.

 

 

کلید واژه ها: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند دانشگاه بیرجند دانشگاه سیاسی افول قدرت آمریکا گزارش کرسی آزاد اندیشی

آخرین ویرایش۳۰ فروردین ۱۴۰۱