نشست هم اندیشی بـا موضـوع «تصمیم سرنوشت ساز دولت»

تعداد بازدید:۵۶۱
نشست هم اندیشی بـا موضـوع «تصمیم سرنوشت ساز دولت» مورخ یکشـنبه  ۱۲ دی مـاه بـه همـت انجمـن اسلامی دانشـجویان مسـتقل برگزار شـد. آقای سید مصطفی موسوی موسوی نژاد دبیر اسبق اقتصادی خبرگزلری دانشجو مهمان نشست هم اندیشی« تصمیم سرنوشت ساز دولت » در خصوص فضای اقتصادی کشور ، حذف ارز ۴۲۰۰ در لایحه بورجه ۱۴۰۱ و تبعات آن، زیانده بودن شرکت های دولتی بر اثر رویه بودجه بندی دولت ها و آینده معیشت سفره مردم به ارائه مباحـث و نظـرات خـود پرداخت.
نشست هم اندیشی بـا موضـوع «تصمیم سرنوشت ساز دولت»

نشست هم اندیشی بـا موضـوع «تصمیم سرنوشت ساز دولت» مورخ یکشـنبه  12 دی مـاه بـه همـت انجمـن اسلامی دانشـجویان مسـتقل برگزار شـد.

آقای سید مصطفی موسوی موسوی نژاد دبیر اسبق اقتصادی خبرگزلری دانشجو مهمان نشست هم اندیشی« تصمیم سرنوشت ساز دولت » در خصوص فضای اقتصادی کشور ، حذف ارز 4200 در لایحه بورجه 1401 و تبعات آن، زیانده بودن شرکت های دولتی بر اثر رویه بودجه بندی دولت ها و آینده معیشت سفره مردم به ارائه مباحـث و نظـرات خـود پرداخت.

نگاهی بر وضعیت بازار کالاهای اساسی در طی سه سال گذشته نشان دهنده ناکارآمد بودن این یارانه و اصابت حداقلی آن به جامعه هدف است و البته در این میان کوتاهی شدید دستگاه‌های نظارتی و سوءاستفاده برخی مسئولان دولتی از جایگاه خود قابل انکار نیست. نکته‌ای که اغلب کارشناسان به آن اشاره دارند این است حذف این ارز اقدام مثبتی است که باید انجام شود اما نیازی نیست که این اقدام با سر و صدای زیادی و الان اجرا شود میتواند ذر آینده اجرا شود.

ادامه سیاست موجود باعث ناترازی شدید در بودجه و به دنبال آن تورمی 28درصدی به جامعه افزوده می شود در صورتی که اگر سیاست ارز 4200 اصلاح شود و به صورت یارانه نقدی داده شود تورم آن 8درصد خواهد بود. طبق مطالعات اخیر در اندیشکده های بین الملل حاکی از آن است که دولت ها تمایل به حمایت مالی و نقدی از مردم خود در بحران ها دارند.

عوامل متعدی وجود دارد که میتواند بودجه کشور را دجار تزلزل کند ولی در مجموع ما با اصلاح این روندها  شاهد یک سرازیری روبه رو هستیم  و هر ماه 1 درصد کاهش یافته است.
 

کلید واژه ها: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند دانشگاه بیرجند تصمیم سرنوشت ساز نشست هم اندیشی گزارش نشست هم اندیشی

آخرین ویرایش۳۱ فروردین ۱۴۰۱