بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند در پی اقدام تروریستی انفجار مسجد شهر قندوز

تعداد بازدید:۴۰۰
بیانیه محکومیت اقدام تروریستی انفجار مسجد شهر قندوز از مسئولان کشور همسایه و برادر افغانستان انتظارمیرود که که عاملان خونخوار این جنایت بزرگ را به مجازات برسانند و بیشترین تدابیر برای جلوگیری از تکرار چنین کشتارهای فاجعه‌باری را اتخاذ کنند؛ تفکر این اقدام جنایتکارانه گروه تروریستی و وهابی داعش که با تمامی ادیان آسمانی و قوانین انسانی در تناقض قرار دارد را ریشه کن کنند.
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند در پی اقدام تروریستی انفجار مسجد شهر قندوز

با گذشت 20سال از ورود پر سر و صدای آمریکا، هنوز مردم مستضعف افغانستان در آتش جنگ و انتحار میسوزند. در این میان نوک پیکان خصم به صورت هدفمند شیعیان افغانستان را در اولویت حملات انتحار و تروریستی قرار داده است. ظهر جمعه (۱۶ مهر)، گروه تروریستی و وهابی داعش با حمله انتحاری در مسجد سیدآباد قندوز واقع در شمال افغانستان موجب شهادت و مجروح شدن ده‌ها تن از شیعیان نمازگزار شد.

سردمداران تروریست پرور، که دستهایشان به خون مردم مستظعف منطقه آلوده است؛ میخواهند با استفاده از انارشیسم دائمی در افغانستان، اهداف ژئواکونومی استعماری خود را محقق کند. آمریکا هرگز برای افغانستان سودی نداشته و در جهت ناامن سازی دوباره منطقه، قصد دارد فتنه خطرناک داعش را دوباره فعال سازد. تلاش دارند، پروژه امارات اسلامی عراق و شام را در کشور افغانستان احیا کنند و با ساختن پایگاه های جدید داعش، کشورهای منطقه را تهدید به حملات انتحار و تروریستی نمایند.

یقیناً  فتنه خطرناک داعش توسط پایداری دولت‌های عراق و سوریه و پایمردی ارتش‌ها و جوانان این دو کشور و دیگر جوانان مسلمان سایر کشورها همچون لشکر فاطمیون در هم شکست. لازمه شکست داعش همبستگی ملت افغانستان و دولت است و تنها دولت فراگیر که بازتاب‌دهنده ترکیب قومی و جمعیتی افغانستان باشد، می‌تواند دولتی باشد که صلح پایدار و ثبات را به این کشور بیاورد و این فرزند نا مشروع صهیونیسم را در نطفه خفه کنند.

از مسئولان کشور همسایه و برادر افغانستان انتظارمیرود که  که عاملان خونخوار این جنایت بزرگ را به مجازات برسانند و بیشترین تدابیر برای جلوگیری از تکرار چنین کشتارهای فاجعه‌باری را اتخاذ کنند؛ تفکر این اقدام جنایتکارانه گروه تروریستی و وهابی داعش که با تمامی ادیان آسمانی و قوانین انسانی در تناقض قرار دارد را ریشه کن کنند.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند، ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان و شفای عاجل برای مجروحان حادثه هولناک انفجار تروریستی مسجد شهر قندوز، این جنایت بزدلانه گروه های تروریستی را محکوم میکند.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند دانشگاه بیرجند افغانستان مسجد قندوز بیانیه بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند

آخرین ویرایش۳۰ فروردین ۱۴۰۱