معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی دیدار کرد

۲۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۴ کد : ۲۲۴۲۰ اخبار برگزیده معاونت
تعداد بازدید:۱۵۹۳
معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی دیدار کرد

 

در این دیدار که در روز یکشنبه ۱۸ دی ماه انجام گرفت سید محمدحسین سیدکاشی،سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بر تعامل و هم افزایی برای برگزاری دوره‌های آموزشی و برنامه های مشترک فرهنگی تاکید کرد و گفت: دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه مادر استان می‌تواند با جهاددانشگاهی تعامل سازنده‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی نیز ظرفیت‌های مختلفی از جمله برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای در قالب خبرگزاری ایسنا دارد که می‌تواند در تعامل با دانشگاه مورد استفاده قرار گیرد.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با تاکید بر انعقاد تفاهم نامه اجرایی بین دانشگاه بیرجند و جهاددانشگاهی، تصریح کرد: ایسنا، رسانه فعال در کالبد جهاددانشگاهی است که در بعد ملی فعالیت می‌کند.

سیدکاشی با بیان اینکه مرکز افکارسنجی پتانسیل بالایی دارد و باید از ظرفیت آن استفاده کرد، اظهار کرد: حوزه فعالیت‌های فرهنگی گسترده است و خواستار فعالیت دفاتر خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در دانشگاه هستیم.

وی با تاکید بر فعالیت این دفتر و ارائه کار دانشجویی، بیان کرد: یکی از رسالت‌های ما این است که دانشجویان علاقمند را آموزش داده و تربیت کنیم. 

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بر آمادگی همکاری و در اختیار قراردادن ظرفیت‌های جهاددانشگاهی برای اطلاع‌رسانی گسترده‌تر فعالیت‌های دانشگاه تاکید کرد.

جهاددانشگاهی بازو و بسترساز فعالیت‌های دانشگاهی 

حسین فرزانه پور، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند در این دیدار با تبریک انتصاب سرپرست جدید جهاددانشگاهی، اظهار کرد: انتصاب فردی به ریاست جهاددانشگاهی که از جنس دانشگاه باشد برای ادامه فعالیت‌ها در این حوزه بسیار مهم است. 

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مهم دانشگاه به طور عام که در این دوره به آن تاکید بیشتری می‌شود ارتباط دانشگاه با محیط بیرون یعنی جامعه بوده و این یکی از دغدغه‌های حوزه فرهنگی است، تصریح کرد: این سیاست را دنبال کرده و رویکرد ما این است که دغدغه ماست که دانشگاه را از حصار محیط خود خارج کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه جهاددانشگاهی بازو و بسترساز فعالیت‌های دانشگاهی و مکمل فعالیت‌های دانشگاه است، افزود: آمادگی کامل خود را برای همکاری با جهاددانشگاهی اعلام می‌کنیم

فرزانه پور با اشاره به فراوان بودن زمینه‌های کاری مشترک بین دانشگاه بیرجند و جهاددانشگاهی، اظهار کرد: رسانه و مطبوعات و فعالیت‌های صنفی یکی از مهم ترین موارد است که در این راستا از ظرفیت بالای دو خبرگزاری در نهاد جهاددانشگاهی استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله) بر بحث مستندسازی، اظهار کرد: برخی از هجمه‌های فعلی در جامعه ناشی از عدم اطلاع‌رسانی کافی دستاوردها به مردم است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با اشاره به ظرفیت‌های خراسان جنوبی و ضرورت بازنمایی فعالیت‌ها و فرصت‌ها، ادامه داد: اهتمام رئیس دانشگاه بیرجند بر همکاری با جهاددانشگاهی و خبرگزاری ایسنا قرار گرفته است.

وی با اشاره به همکاری و تعامل با خبرگزاری ایسنا و آمادگی همکاری با این خبرگزاری برای فعالیت در کالبد دانشگاه، افزود: کمک به توسعه خبرگزاری ایسنا در دانشگاه به نفع ماست و باید به زمینه‌های همکاری توجه کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با تاکید بر پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی با کمک جهاددانشگاهی براساس نیاز دانشجویان، تصریح کرد: در انعکاس رویدادهای فرهنگی در سایت‌ها از ظرفیت دانشجویان بهره خواهیم برد و خبرگزاری ایسنا در این زمینه بازوی فکری ماست.

فرزانه پور با تاکید بر انجام کار دانشجویی، اظهار کرد: در زمینه جشنواره‌ها زمینه‌های همکاری فراهم است و اکنون دو رویداد مهم قرآنی پیش رو داریم که نیازمند رسانه‌ای کردن توسط خبرگزاری‌های جهاددانشگاهی و تعامل با این نهاد هستیم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی در برپایی نمایشگاه‌های هنری دانشجویی، ادامه داد: جشنواره‌های دانشگاهی نیز می‌تواند زمینه‌های همکاری مساعدی را فراهم آورد. 

فرزانه پور با بیان اینکه ظرفیت دانشکده هنر نیز از دیگر ظرفیت‌های تعاملی می‌تواند باشد، تصریح کرد: بخشی از معاونت فرهنگی دانشگاه متولی سواد رسانه‌ای است که اگر ارتقا یابد جوانان مورد هجوم هجمه‌های فضای مجازی قرار نخواهند گرفت.

وی با بیان اینکه در این حوزه می‌توانیم از ظرفیت خبرگزاری جهاددانشگاهی بهره بگیریم، افزود: استفاده از جنبه کارآفرینی در برنامه‌های هنری مورد نیاز بوده و باید برنامه‌ها به دور از موازی کاری و با هم افزایی بین دو نهاد صورت گیرد.

علی اکبر محمدی، مدیر فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با اشاره به روحیه جهادی کارکنان جهاددانشگاهی، اظهار کرد: کار گروهی و جهادی و نتیجه آن به جامعه برمی‌گردد که در این راستا برای جهاددانشگاهی ماموریت‌های فراوانی دارد.

وی با تاکید بر بازشناسی و بازتعریف همکاری‌های دانشگاه بیرجند و جهاددانشگاهی، افزود: پرورش و تقویت استعدادهای دانشجویان و ضرورت همگرایی و پرهیز از موازی کاری در ارائه برنامه‌ها ضروری است.

حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این دیدار با تاکید بر حضور این نهاد در شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی، اظهار کرد: جشنواره‌های مختلفی در بحث علمی فرهنگی برگزار می‌کنیم که پیش از اجرای برنامه‌ها نیازسنجی فرهنگی یکی از ضروریات است و مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در این زمینه می‌تواند همکاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی به معرفی مفاخر طراز اول کشور از جمله ابن حسام خوسفی به عنوان سراینده شهر آیینی، با برگزاری جشنواره‌های ملی پرداخته است، تصریح کرد: سازمان دانشجویان فعالیت‌های دانشجویی استان را پوشش داده و فعالیت‌های فرهنگی در این خصوص را دنبال می‌کند.  

مرادی با اشاره به برگزاری دوره‌های تدبر، تفسیر و محافل قرآنی به همت این معاونت، ادامه داد: همکاری با مجموعه دانشگاه می‌تواند در اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی موثر واقع شود.

سپیده قلندری اسفدن، سردبیر خبرگزاری ایسنا و مدیر اداره هنر و رسانه جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه گفت: حضور خبرگزاری ایسنا در دانشگاه، ارائه برنامه‌ها را پررنگ تر خواهد کرد.

وی با اشاره به ارتباط خوب این رسانه با دانشگاه، افزود: این خبرگزاری میتواند در ارائه دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه دانشجویان و اساتید و همچنین ارتقای سواد رسانه‌ای تعامل ویژه داشته باشد.

سردبیر ایسنا و ایکنا خراسان جنوبی با اشاره به دنبال کردن مطالبات دانشگاهی از سوی خبرگزاری ایسنا در قالب نشست‌های تخصصی و میزگردها، ادامه داد: خبرگزاری ایسنا می‌تواند در حوزه ارتباط با اساتید و نخبگان و ارائه پایان نامه‌ها فعالیت کند.

آخرین ویرایش۲۳ بهمن ۱۴۰۱