نشست «بررسی بحران یادگیری و راههای عبور از آن» ویژه دانشجویان دانشگاههای استان برگزار شد
به گزارش واحد رسانه و روابط عمومی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند، نشست «بحران یادگیری و راههای عبور از آن» با حضور دکتر نعمتالله فاضلی، استادان و دانشجویان برگزار شد.
در آغاز برنامه، دکتر مهدی وفائیفر، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، با تأکید بر اهمیت کتابخوانی در عصر فضای مجازی، هفته کتاب را فرصتی برای بازنگری در جایگاه کتاب در جامعه دانست. او حضور مدیران فرهنگی و هنری استان از جمله ظهوری، مدیرکل کتابخانههای عمومی استان را ارزشمند توصیف کرد و بیرجند را شهری با پیشینه علمی و فرهنگی خواند.
در ادامه، دکتر نعمتالله فاضلی، جامعه شناس و پژوهشگر فرهنگی با بیان اینکه کتاب همچنان محور فرهنگ و علم است، «بحران یادگیری» را فرصتی برای تغییر دانست. وی یادگیری را ایجاد تحول در زندگی روزمره توصیف کرد و با اشاره به تأثیر شبکههای انسانی گفت: «همانطور که بیماری مسری است، کتابگریزی و بیحوصلگی هم واگیر دارند.»
او دانشگاه را فضای پرسشگری دانست و تأکید کرد: «دانشجو باید با شور بخواند، بنویسد و بپرسد.» فاضلی همچنین بر حساسیت به زبان و نقش آن در شکلگیری تفکر انتقادی تأکید کرد و یادگیری را «اکسیژن دانشگاه» نامید.
وی با اشاره به اندیشههای ویکتور فرانکل، یادگیری را پیوندخورده با امید و معنا دانست و گفت دانشجو باید ارادهای معطوف به معنا داشته باشد تا بر بحرانها غلبه کند.
این نشست با پرسش و پاسخ و تبادل نظر استادان و دانشجویان و اهدا و امضای کتاب توسط دکتر فاضلی به پایان رسید.
