برگزاری کارگاه با عنوان پیامبر رحمت منادی وحدت

۲۹ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۷ کد : ۱۴۹۷۶ اخبار اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۲۳۴
برگزاری کارگاه با عنوان پیامبر رحمت منادی وحدت

کارگاه با عنوان پیامبر رحمت منادی وحدت که با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و مدیریت برنامه،بودجه و تحول اداری در روز چهارشنبه مورخ 1400/07/28 ساعت 19:00 به مدت 2 ساعت با سخنرانی آقایان دکتر محمد شهاب و دکتر محمد علی طاهری از اعضاء هیأت علمی دانشگاه بیرجند برگزار شد.

در ابتدا وبعد از تبریک و خوشامدگویی توسط دکتر خامسان ریاست  محترم دانشگاه خدمت همکاران دکتر شهاب در وصف پیامبر(ص) اشعار عربی زیبایی را قرائت کردند و به طور کلی تاکید به خارج شدن از تعصب ها و غفلت ها که منجر به دشمنی و ستیزه جویی و تشتت ما مسلمانان میشود و صلح و آرامش را از بین میبرد چه بساکه صلح بیرونی را هم از بین میبرد و در آیات قرآن کریم به مسیر فردی انسان ها اشاره شده است و بازگشت همه به صورت تک تک میباشد و تعصب ها هیچ کارکردی ندارد.

در ادامه دکتر طاهری هم بعد از تبریک ایام و اشاره به وحدت اعضای دانشگاه و آرزوی توفیق داشتند. ایشان به اینکه خداوند پیامبر(ص) را برای رحمت جهانیان قرار داد و نه یک منطقه یا قوم خاصی و فقط در اسلام است که به جهان شمولی خدا و رسولش اشاره شده است.

همچنین از قراردادهایی که پیامبر(ص) قبل از ورود به مدینه تشکیل دادند گفتند که به قرارداد یثرب اشاره کردند که آن را نخستین قانون اساسی جهان اسلام میدانند و این منشور باید در میان مومنان و مسلمانان به عنوان یک واحد منصوب بدون تعصب به قبیله هایشان باشد.

آخرین ویرایش۲۹ مهر ۱۴۰۰