برگزاری کارگاه با عنوان فرهنگ و جایگاه معاونت فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه

۲۳ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۸ کد : ۱۵۴۶۶ اخبار اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۳۱۷
برگزاری کارگاه با عنوان فرهنگ و جایگاه معاونت فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه

کارگاه با عنوان فرهنگ و جایگاه معاونت فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه از سلسله نشست های ویژه هفته فرهنگ که توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی و با همکاری مدیریت برنامه،بودجه و تحول اداری در روز شنبه مورخ 1400/8/22 ساعت 12:00 الی 14:00 به مدت 2 ساعت توسط معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دکتر غلامرضا غفاری برگزار گردید.

ایشان در ابتدا هفته فرهنگ را به جامعه فرهنگی دانشگاه تبریک گفت و به این موضوع اشاره نمودند که در جلسات متعددی برای پویایی بیشتر فرهنگ در دانشگاه ها با مشورت ها و بحث هایی که صورت گرفت تصمیم گرفته شد تا هفته ای را تحت عنوان هفته فرهنگ در نظر بگیریم، ولی متاسفانه با پدیده کرونا روبه رو و این برنامه ها کاهش یافت اما با توجه به علاقه زیاد همکاران به ویژه در دانشگاه بیرجند اقدامات خوبی صورت گرفت.

همه ما واقفیم به اینکه دانشگاه یک نهاد است که در تدبیر آفرینی و تغییر جوامع نقش داشته و باید دانشگاه به عنوان یکی از بانیان این تغییر و تحول در نظر گرفته شود.

همچنین فعالیت های فرهنگی متفاوت است با آموزش هایی که در قسمت آموزش و پژوهش انجام می گیرد زیرا افراد با اراده خود انتخاب و به سمت آن می آیند و کارکرد های این نهاد در خارج از دانشگاه کاملا کلیدی است.

نهاد دانشگاه با توجه به سهمی که در ساحت های مختلف دارد و به ویژه با رسالت فرهنگی و اجتماعی که افراد به عهده دارند به نوعی زمینه را فراهم  میکنند برای توسعه فرهنگی و بلوغ اجتماعی جامعه و ایفای نقش بهتر با توجه به آثار و تبعاتی که این زمینه سازی بیرون از دانشگاه دارد.  

آخرین ویرایش۱۱ دی ۱۴۰۰