نشست هم اندیشی با موضوع دستاورد های انقلاب اسلامی با تاکید بر جوانان و بانوان

۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۲ کد : ۱۷۰۷۷ اخبار اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۵۹۳
نشست هم اندیشی با موضوع دستاورد های انقلاب اسلامی با تاکید بر جوانان و بانوان

نشست هم اندیشی با موضوع« دستاورد های انقلاب اسلامی با تاکید بر جوانان و بانوان» که با همکاری مدیریت برنامه ،بودجه و تحول اداری و توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در روز دوشنبه مورخ 1400/11/18 از ساعت 12:15 الی 14 به صورت مجازی با حضور حجت الاسلام دکتر محمد جواد نوروزی ، مدیر گروه محترم علوم سیاسی موسسه امام خمینی(ره) برگزار گردید.

در ابتدا دکتر زنگویی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به نظریه مک لوهان  یا نظریه دهکده جهانی اشاره نمودندو اشاره نمودند انقلاب اسلامی  پیش بینی نظریه دهکده جهانی را برهم زد و مسیر تاریخ را تغییر داده است .انقلاب اسلامی تاثیر زیادی بر ژئوپلیتیک خاورمیانه گذاشته است .

 جناب حجت الاسلام دکتر محمد جواد نوروزی ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی بیان نمودند که دهه فجر فرصت مناسبی برای بحث و گفتگو برای دستاوردهای انقلاب اسلامی می باشد. ما وقتی بخواهیم دستاوردهای انقلاب اسلامی را مورد بحث و بررسی قرار بدهیم باید مسئله را از منظر های مختلفی  مورد بحث و بررسی قرار داد. منظر بحث از نظر انقلاب اسلامی در نگاهی مقایسه ای با توجه به دهه اول انقلاب و قبل از انقلاب مورد بررسی قرار بدهیم و مقایسه با کشورهای مشابه و همچنین مقایسه با کشور های پیشرفته که جایگاه کشور خودمان را پیدا کنیم.

در ادامه بیان نمودند که یکی از دستاورد های انقلاب اسلامی بعد از پیروزی انقلاب که از روز اول در مورد زیاده خواهی نظام سلطه ایستادگی کرد و این ناشی از این است که انقلاب اسلامی یک مسیری را براساس ارزش های اسلامی  و ارزش های دینی خود انتخاب کرده است.

از دیگر دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی معرفی الگوی زن مسلمان به جهان می توان نام برد و جوانان موتور محرک انقلاب اسلامی در جهت میل به افق و آرمان انقلاب اسلامی محسوب میشوند.

در ادامه به سوالان همکاران پاسخ داده شد.

آخرین ویرایش۱۹ بهمن ۱۴۰۰