کارگاه مجازی با موضوع شنیدنی های تاریخ دربارة رحلت ملکوتی امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد

۲۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۰ کد : ۲۴۳۶۲ اخبار اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۸۰
معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با همکاری مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری به مناسبت گرامیداشت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد کارگاه مجازی با موضوع «شنیدنی های تاریخ دربارة رحلت ملکوتی امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد» را با سخنرانی آقای دکتر شیرزاد خزایی وآقای دکتر مجتبی خلیفه، اعضای محترم هیئت علمی گروه تاریخ مورخ سه شنبه ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۲ الی ۱۴ برگزار نمود.

آقای دکتر خلیفه، مقدماتی را که منجر به نهضت 15 خرداد منتهی شد را بیان کردند و در نهایت به اتفاقاتی که به انقلاب اسلامی شد را نیز بیان فرمودند. حوادث تاریخی به صورت زنجیروار و به صورت تکمیلی در 100 تا 150 سال اتفاق افتاد که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد. که نمونه ای از این اتفاقات مانند انقلاب مشروطه، قیام 15 خرداد و... می باشد.

آقای دکتر خزائی نیز ضمن تسلیت ایام رحلت امام خمینی ره و قیام خونین 15 خرداد در مورد سیر حوادث تاریخی در سال های 40 تا 43 پرداختند، و بیان کردند حوادث تاریخی تک عاملی نیست و یک سلسله عوامل نزدیک و دور دارد و همچنین به سوابق اتفاقات دوره پهلوی و حادثه کاپیتولاسیون و... نیز پرداختند.

آخرین ویرایش۲۹ خرداد ۱۴۰۲