برگزاری کارگاه فرهنگی، آموزشی حقوق اداری

۱۳ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۱ کد : ۲۵۰۰۸ اخبار اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۶۰
به مناسبت هفته دولت کارگاه فرهنگی، آموزشی حقوق اداری با همت معاونت فرهنگی و اجتماعی و همکاری مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری دانشگاه بیرجند در تاریخ ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۲برگزار شد.

این کارگاه با تدریس جناب آقای دکتر احمد خسروی، عضو هیأت علمی و استادیار گروه حقوق دانشکده علوم انسانی دانشگاه بیرجند از ساعت 10 الی 12 در مکان تالار فرهنگ ویژه کارکنان دانشگاه برگزار شد.  در ابتدا جناب آقای دکتر خسروی به تشریح ضوابط و قوانین کلی اداری پرداخته و افزود: برای هر جایگاه حقوقی در محیط اداری قوانینی وجود دارد که در تصمیم گیری ها، عزل و نصب ها، رد و تأیید ها و ... مؤثر است و به طور خلاصه هیچ شخص حقوقی فراتر از حقوق قانونی خود نمی تواند تصمیمی بگیرد و یا حکمی صادر کند. لذا یکی از جهات اهمیت تسلط بر قوانین اداری این است که بدانیم قانون چه مواردی را به ما اجازه ورود می دهد و چه مواردی از عهده ما خارج است. در ادامه ضمن بیان تفاوت برخی اصطلاحات قانونی به تبیین تعدادی از مواد قانونی در حوزه ادارات پرداخته شد.

در پایان نیز حضار سؤالات خود را در زمینه انواع ابلاغ های قانونی، مراحل اجرا و نکات پیرامون قوانین استخدامی بیان کرده و پاسخ خود را دریافت کردند.

آخرین ویرایش۱۳ شهریور ۱۴۰۲