کارگاه کاربرد پایگاه‌های استنادی در کمک به پژوهش‌های کاربران کتابخانه‌های دانشگاهی

۲۹ آبان ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۹ کد : ۲۵۸۶۶ اخبار اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۱۳
مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری با همکاری کتابخانه مرکزی و مرکز نشر دانشگاه، کارگاه کاربرد پایگاه‌های استنادی در کمک به پژوهش‌های کاربران کتابخانه‌های دانشگاهی را در راستای توانمند سازی نیروهای شاغل در کتابخانه‌های دانشـگاه، به صورت حضـوری مورخ ۲۷ آبان ماه سال ۱۴۰۲ در سایت اطلاع رسانی شماره ۳ دانشگاه با مدرسی جناب آقای دکتر محمدرضا کیانی برگزار نمود.

جناب آقای دکتر ضمن تبریک هفته کتاب به همه کتابداران، سخنان آغازین خود را مزین به نیاز به تحول نوع خدمات دهی کتابداران در امر پژوهش معرفی نمودند و نیاز به بخش مشاوره پژوهشی را در کتابخانه های دانشگاهی را مسلم دانستند. آقای دکتر پایگاه های استنادی معروف را توضیح دادند و تاکیدشان در امر پژوهش بر منابع انگلیسی بدلیل ساختار علمی ، والاتر دانستند.
در ادامه توضیحات اختصاصاً پایگاه های استنادی mathscinet را توضیح و معرفی نمودند، همچنین پایگاه های استنادی اسکوپوس با موضوعات کلی تر عبارتند از: life science ، health science، phycical science، social science  می‌باشد. همچنین جستجو کلیدواژه‌ای در این سایت را تشریح نمودند و مشاهده مقالات دانشگاه ها و موسسات علمی را در پایگاه های استنادی معرفی نمودند. در پایان ضمن تشکر از حضور حداکثری کتابداران محترم دانشگاه، تاکید فرمودند کتابداران می بایست برای پژوهش و کمک به کاربران، شیوه های جدید را برعهده گیرند.

آخرین ویرایش۲۹ آبان ۱۴۰۲