برگزاری نشست با محوریت تبیین رویکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم

۱۸ دی ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۰ کد : ۲۶۶۵۱ اخبار اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۸۴
معاونت محترم فرهنگی و اجتماعی با همکاری مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری دانشگاه بیرجند نشستی اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های خراسان جنوبی با محوریت تبیین رویکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم با حضور دکتر ناصر کنعانی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه، روز یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ در دانشگاه بیرجند برگزار نمود.

ناصر کنعانی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در ابتدای سخنانش ضمن تأکید بر اینکه دانشگاه بیرجند و استان خراسان جنوبی نقشی ماندگار در فرهنگ و تمدن کشور دارد، گفت: در دولت سیزدهم یک نگاه و شعار راهبردی داریم و آن نگاه به شرق و آسیا، همسایه محوری و سیاست همسایگی و توسعه مناسبات و روابط خارجی در چهارچوب روابط خارجی متوازن و متعادل با تمرکز و نگاه به آسیا و شرق و همسایگان است. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در حوزه هسته‌ای هم برای مذاکرات دیپلماتیک اعلام آمادگی کردیم تا در صورتی که طرف‌های مقابل آمادگی داشته باشند و به حقوق تعریف شده ما احترام بگذارند و به تعهدات خود پایبند باشند، در چارچوب خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران مذاکره کنیم.
وی بیان کرد: در زمینه رفت و آمدهای دیپلماتیک در حوزه سران کشورها و وزرای امور خارجه شاهد یک رکورد کم نظیر در دولت سیزدهم هستیم همچنین در زمینه همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه دارای شاخص‌های امیدوارکننده هستیم.

آخرین ویرایش۱۸ دی ۱۴۰۲