در نشست همفکری اعضاء هیأت علمی دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی بررسی شد

لزوم توجه بر فرهنگ در جامعه دانشگاهی

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۲:۱۷ کد : ۳۱۸۵ اخبار
تعداد بازدید:۳۸۷۴
لزوم توجه بر فرهنگ در جامعه دانشگاهی

نشست همفکری و هم اندیشی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با اعضاء هیأت علمی دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی ظهر روز یکشنبه مورخ 98/2/22 در محل سالن جلسات این دانشکده برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر پورشافعی،رئیس دانشکده ضمن عرض خوش آمدگویی به معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و سایر همکاران، مختصری در خصوص هدف از برگزاری این گونه جلسات بیان کرد.

در ادامه اعضاء هیئت علمی دانشکده،حاضر در جلسه به بیان دیدگاهها،نظرات و دغدغه های خوددر زمینه فرهنگ در جامعه دانشگاهی پرداختند.

ایجاد شادی و شعف در جامعه دانشگاهی و بخصوص دانشجویان،میزان اثربخشی فعالیتهای فرهنگی،لزوم پایش فعالیتهای فرهنگی دانشگاه،طرح اوقات فراغت دانشجویان،تسهیل فرآیندهای فعالیتهای فرهنگی برای دانشجویان علاقمند،کاهش تنوع فرهنگی در سنجش دانشجویان و.... از جمله مواردی بود که که حاضرین به بیان آن پرداختند.

دکترپورشافعی در ادامه جلسه بر کارکرد فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و بر لزوم توجه بر هوش فرهنگی تاکیدکرد.وی ادامه داد: لزوم توجه به انجمن های علمی،بستر لازم برای بخشی از فعالیتهای فرهنگی را فراهم می‌سازد.

دکتر قادری،معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن تشکر از حاضرین در جلسه،یادآور شد: مباحث فرهنگی به حوزه خاصی محدود نمی شود و در واقع آموزش و پژوهش جز با بستر فرهنگی کارکرد لازم را ندارد. وی ادامه داد: اصل و اساس فعالیتهای دانشکده ها، بر پایه مسائل فرهنگی است. معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خاطر نشان کرد: فرهنگ نیاز به همفکری تمامی بخشهای جامعه و بخصوص جامعه دانشگاهی که قشر نخبگان ما است،دارد.

وی ضمن بیان این نکته که متولیان فرهنگی بسیار گسترده هستند،بر مظلومیت حوزه فرهنگی اشاره کرد. در پایان دکتر قادری از تمامی نخبگان دانشگاهی خواست،تا هرگونه نظر و پیشنهادی در خصوص بستر فرهنگی دانشگاه دارند به معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه،مراجعه نمایند. 

آخرین ویرایش۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸