با حضور سردار احمدی، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت علامه ذوالفنون، آیت الله حسن زاده آملی به صورت مجازی برگزار شد.

۰۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۶ کد : ۱۴۶۱۲ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۱۴۹۶
با حضور سردار احمدی، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت علامه ذوالفنون، آیت الله حسن زاده آملی به صورت مجازی برگزار شد.

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، بسیج اساتید استان، بسیج اساتید دانشگاه و دفتر نهاد نمایندگی رهبری روز سه شنبه ششم مهر ماه 1400 به صورت مجازی برگزار گردید.

در آغاز مراسم، دکتر حسینی واشان مسئول بسیج اساتید استان، ضمن تجلیل از مقام و شأن والای ایثارگران دوران دفاع مقدس، ضمن تسلیت اربعین حضرت حسینی و رحلت علامه حسن زاده آملی از سردار احمدی و دیگر دست ­اندرکاران برگزاری جلسه تشکر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری، مسئول نهاد نمایندگی هبری در دانشگاه، نیز از شخصیت گرانقدر و فقید جهان اسلام تجلیل کرد و از ضمن اشاره به ولایت­مداری این عالم والامقام گفت: بیش از 190 اثر نوشتاری از ایشان به جا مانده که ان شاءالله بتوانیم مورد استفاده مفید قرار دهیم.

ایشان سپس به ذکر یادداشتی از خانم دکتر موحدی از استادان ریاضی دانشگاه تهران درباره توان و هوش فوق العاده حسن زاده آملی نسبت به مسائل پیچیده ریاضی پرداخت که در یک سفر علمی و شرکت در کنفرانس ریاضی عازم خارج بودند و علامه برای یک مسأله سه پاسخ ارائه کرد و گفت: راه­ حل چهارمی را خودتان می ­دانید.

در ادامه برنامه دکتر علی زنگوئی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در سخنانی به نبوغ علمی و مقام عرفانی استاد فقید اشاره کرد.

 سردار احمدی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و سخنران اصلی این نشست در ادامه به ایراد سخنرانی پرداختند. وی در سخنان خود به جنگ نابرابر و تحمیلی بر ایران و نقش مردمان این سرزمین در برابر تهاجم شرقی و غربی علیه کشور پرداخت و گفت اگر همان الگو در همه برنامه­ های اجتماعی و سیاسی کشور ادامه می ­یافت می­ توانستیم راه صد ساله را یک شبه طی کنیم. در جنگی که در مقابل بیشتر کشورها قرار داشتیم و آمریکا، شوروی و فرانسه اسلحه­ های جدید و مختلف در اختیار عراق می گذاشتند،  اسلحه ­هایی که قبل از آن هنوز استفاده نشده بود و حمایت ­های همه جانبه صورت می دادند و در ­سال­ های پایانی دفاع مقدس، آمریکا خود با تکنیک و تکنولوژی وارد میدان شد و بسیاری از افراد در تراز های بالا را در طول جنگ از ما گرفت.

متأسفانه تاریخ جنگ را کسانی می نویسند که یا در میدان نبودند یا باور نداشتند و یا آگاهی آنان در حد لازم و مناسب برای اینگونه رشادت ها نبود. رزمندگانی که ارتباط خاص خود را با خدا و رهبر و اهدافشان داشتند و اگر آن انگیزه ­های قوی در راه رفع نیازهای کشور به کار میگ­رفت بسیاری از مشکلات به وجود نمی ­آمد و هم اکنون اگر افرادی با چنین انگیزه-هایی بتوانند در جامعه باشند بسیار وضعیت بهتر خواهد شد. در ادامه وی به معجزات و امدادهای الهی در تاریخ معاصر ایران پرداخت. ساخت موشک ­هایی با ضریب خطای بسیار کم و اشاره به آیاتی از قرآن در خصوص ایام الله و حضرت موسی و شکست فرعونیان از دیگر سخنان ایشان بود.

سردار احمدی گفت: همانگونه که رهبر انقلاب گفتند به حاج قاسم سلیمانی و هم رزمشان باید به عنوان یک مکتب نگاه کرد.

در پایان سردار احمدی به ذکر خاطرانی از کتاب «خاک های نرم کوشک» که منتخبی از خاطرات خانواده و همرزمان شهید عبدالحسین برونسی در مورد ویژگی‌ها و خصوصیات شهید است، پرداخت.

شایان ذکر است که این کتاب با ارائه یک زندگینامه فشرده و مختصر از شهید برونسی به نقل خاطرات اطرافیان، آشنایان و همرزمان ایشان پرداخته و هفتاد روایت کوتاه و خواندنی از ابعاد شخصیتی و زندگانی این فرمانده نقل می‌شود. هر خاطره نقل شده در مورد شهید با یک عکس از شهید همراه است.

آخرین ویرایش۰۷ مهر ۱۴۰۰