وبینار ابعاد روان شناختی ایدز (HIV) با حضور دکتر هادی صمدیه ، رئیس مرکز مشاوره و توانمند سازی دانشگاه بیرجند برگزار شد

۲۳ آذر ۱۴۰۰ | ۰۱:۴۱ کد : ۱۶۱۸۹ کانون هلال احمر اخبار تشکل های دانشجویی
تعداد بازدید:۶۴۵
به همت کانون هلال احمر دانشگاه بیرجند " وبینار ابعاد روان شناختی ایدز (HIV) " با حضور دکتر هادی صمدیه ، رئیس مرکز مشاوره و توانمند سازی دانشگاه بیرجند در روز یکشنبه ۲۱/۰۹/۱۴۰۰ ویژه دانشگاهیان برگزار شد.
وبینار ابعاد روان شناختی ایدز (HIV)  با حضور دکتر هادی صمدیه ، رئیس مرکز مشاوره و توانمند سازی دانشگاه بیرجند برگزار شد

دکتر هادی صمدیه در ابتدای این وبینار ضمن تشکر از کانون هلال احمر درخصوص برگزاری این وبینار و آگاه سازی دانشگاهیان با بیان شعار جهانی مبارزه و پیشگیری از ایدز "آگاهی و پیشگیری از HIV مسئولیت جهانی" مباحث را آغاز کردند.
ایدز نوعی بیماری است که با ورود ویروس و حمله به دستگاه ایمنی توسط ویروس نقص ایمنی ( HIV ) ایجاد می‌شود. افرادی که مبتلا به ایدز هستند، سیستم ایمنی بسیار آسیب‌دیده دارند که باعث عفونت‌های شدید می‌شود که به‌طورمعمول افراد سالم را آلوده نمی‌کند درنهایت ممکن است عفونت منجر به مرگ ‌شود.
رئیس مرکز مشاوره و توانمند سازی دانشگاه بیرجند گفت : متاسفانه هیچ‌گونه درمان یا واکسن برای این بیماری ‌وجود ندارد. در حدود نیمی از کسانی که دچار ایدز هستند قبل از ۲۵ سالگی آلوده شده اند و بدون دارو و اغلب قبل از ۳۵ سالگی فوت میکنند. 
هادی صمدیه ادامه داد: هر روز ۱۴۰۰۰ نفر جدید به مبتلایان اضافه می شود که نیمی زن هستند و نیز نیمی ۱۵ تا ۲۵ ساله هستند. بنابراین لازم است همه  به ویژه جوانان آموزشهایی در راستای پیشگیری ببینند چون تاکنون واکسن و یا علاج قطعی برای این مشکل کشف نشده است و در آینده نزدیک نیز امکان پذیر نیست.
وی همچنین افزود: از مهم ترین راههای انتقال بیماری شامل فراورده های خونی آلوده، استفاده از سرنگ مشترک آلوده، ارتباط جنسی محافظت نشده، انتقال از مادر به کودک ( در صورت عدم دریافت درمان)نام برد. 
در پایان این نشست نیز به پرسش های طرح شده از سوی حاضرین درجلسه پاسخ داده شد.

آخرین ویرایش۲۷ آذر ۱۴۰۰