نشست خبری معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند به مناسبت دهه فجر با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

تعداد بازدید:۱۶۱۷
نشست خبری معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند به مناسبت دهه فجر با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران و آغاز هفتمین جشنواره درون دانشگاهی رویش، معاونت فرهنگی  و اجتماعی ظهر چهارشنبه 13 بهمن 1400، میزبان اصحاب رسانه استان بود.

در این نشست که از ساعت 12 ظهر در محل سالن فرهنگ معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار گردید دکترعلی زنگوئی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و رئیس کمیته تخصصی دانشجویان و دانشگاهیان خراسان جنوبی و رئیس هفتمین جشنواره درون دانشگاهی رویش دانشگاه بیرجند در این نشست ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و همچنین تسلیت درگذشت عالم ربانی، آیت الله صافی گلپایگانی، از برگزاری 400 برنامه با موضوع دهه مبارک فجر در دانشگاه­های استان خبر داد.

رئیس کمیته تخصصی دانشجویان و دانشگاهیان خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ۳۰۰ برنامه در دانشگاه بیرجند، ۱۰ برنامه در دانشگاه صنعتی، ۹ برنامه در دانشگاه فرهنگیان، 6 برنامه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای و 4 برنامه توسط جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: دانشگاه بیرجند با برنامه ریزی هفتمین جشنواره درون دانشگاهی رویش در این ایام تلاش نموده است برنامه های کیفی و کمی متناسب را برنامه ریزی و ارائه نماید.

زنگوئی، رئیس هفتمین جشنواره درون دانشگاهی رویش دانشگاه بیرجند با تاکید بر محتوا و موضوعات متنوع این جشنواره، هدف آز برگزاری آن را معرفی دستاوردها، برنامه ها و پیشنهادات مربوط به 27 کانون فعال در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی و همچنین نمایش و فروش آثار و دستاوردهای فردی دانشجویان اعلام کرد که  از تاریخ 28 دیماه با ثبت نام در 23 بخش فردی و8 بخش گروهی آغاز گردیده و تاکنون 70 اثر دریافت شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از شروع فرآیند جشنواره از  12 تا 22 بهمن خبر داد که با برگزاری 216 برنامه مختلف در قالب مسابقه، کارگاه های آموزشی، فرهنگی (در حوزه های دانشگاهی، استانی و ملی)،  اجرای تئاتر، موسیقی و ...  که با برگزاری مراسم اختتامیه در تاریخ  24 بهمن، به کار خود پایان خواهد داد.

ایشان یکی از بخش های جدید هفتمین جشنواره رویش دانشگاه بیرجند را برگزاری نمایشگاه مجازی توانمندی­ های کانون ها و دانشجویان هنرمند دانشگاه دانست  که امروز در همین مراسم رونمایی و جهت بازدید دانشگاهیان و عموم مردم به آدرس : http://exh.birjand.ac.ir/royesh/  تا تاریخ 22 بهمن قابل دسترسی خواهد بود.

در این نمایشگاه علاوه بر نمایش برنامه ها و فعالیت های کانون های فرهنگی در طول سال در قالب غرفه های تخصصی هریک از کانون ها به شکلی زیبا و چشم نواز، در حوزه کارآفرینی نیز دارای بخشی جهت نمایش دست اوردهای دانشجویان جهت فروش و همچنین نمایش طراحی گردیده است که جهت بازدید علاقمندان در نظر گرفته شده است.

دکتر علی زنگوئی مهمتر همچنین به برگزاری جشنواره فرهنگی رویش فرهنگ و هنر  که با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند،  اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  - پایگاه میراث جهانی باغ اکبریه  و شرکت تعاونی روستایی کلبه ارمغان دیار کویر باهدف معرفی و فروش صنایع دستی استان و نمایش و فروش دستاوردهای دانشجویان کانون های دانشگاه بیرجند در محل بازارچه صنایع دستی واقع در باغ و عمارت تاریخی اکبریه بیرجند نیز اشاره کرد و گفت: این جشنواره حضوری از 17 تا 21 بهمن 1400 جهت بازدید علاقمندان از ساعت 9 صبح الی 13 و 16 الی 20 جهت بازدید علاقمندان دایر خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماع دانشگاه بیرجند در پایان نشست ضمن تقدیر و تشکر از خدمات ماندگار دکتر احمد خامسان، رئیس سابق دانشگاه بیرجند در طول این 4 سال، برای دکتر احمد لامعی رئیس جدید دانشگاه بیرجند نیز آرزوی سلامتی و توفیق نمود.

دکتر علی اکبر محمدی، مدیرفرهنگی دانشگاه و دبیر هفتمین جشنواره دانشگاهی رویش نیز ضمن تقدیر و تشکر از خبرنگاران حاضر در نشست به شرح مفصل برنامه های دهه فجر دانشگاه پرداخت.

ایشان برنامه ­های هر یک از کانون­های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی را معرفی کردند و گفتند: در این دوره سعی شده است برنامه­ ها از عمق و اثرگذاری شایسته­ تری برخوردار باشد. در وبینارها تأکید شده است که هم سخنرانان و هم محتوای مورد ارائه دارای جامعیت و متناسب شرایط روز باشد تا مخاطبان از نتایج آنها برای بهبود نگرش به زندگی پر از امید بهره ­مند گردند.

مدیر فرهنگی دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از مهم­ترین برنامه ­های انجام گرفته اشاره کردند. تدوین و تصویب آیین ­نامه داخلی استاد مشاور علمی انجمن­ های علمی و کانون­ های فرهنگی هنری، برنامه ­ریزی و اجرای نمایشگاه مجازی به نام فرهنگ سرای مجازی دانشگاه که امکان بهره ­برداری از آن در سطح کشور ممکن است؛ تهیه و تصویب و اجرای صدور کارنامه فرهنگی اجتماعی دانشجویان از سال 1400 به صورت الکترونیک در سامانه جامع آموزشی دانشگاه؛ انعقاد سه تفاهم نامه همکاری با مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد بین المللی نهج البلاغه و بنیاد حفظ و نشر ارزش ­های دفاع مقدس؛ پیشنهاد، تصویب و تشکیل شورای داخلی نشریات دانشجویی و برگزاری کارگاه ­های تخصصی به منظور تقویت و ارتقابخشی نشریات دانشجویی و جشنوراه داخلی نشریات دانشجویی در صورت فراهم شدن شرایط؛ تصویب و برگزاری پرشور کارگاه های مهارت ­آموزی به صورتی که بیش از 1000 دانشجو در این دوره ­ها شرکت کرده ­اند؛ تصویب و اجرای هفته فرهنگ دانشگاهی به صورت ثابت و همیشگی در آبان­ ماه و تقدیر از برگزیدگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه؛ برگزاری نشست­ های موفق فرهنگ دانشگاهی در پاییز و زمستان 1399 و پاییز 1400 که مورد استقبال پرشور در کشور و  مسئولان وزارت علوم قرار گرفت تنها بحشی از اقدامات انجام شده بود که دکتر علی اکبر محمدی به آنها اشاره کرد.

آخرین ویرایش۱۴ بهمن ۱۴۰۰