نشست صمیمانه سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی با اعضای کانون کارآفرینی دانشگاه

تعداد بازدید:۳۴۶۶
نشست صمیمانه سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی با اعضای کانون کارآفرینی دانشگاه

نشست صمیمانه دکتر فرزانه پور، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی با اعضای کانون کارآفرینی دانشگاه، صبح سه شنبه 21 تیرماه 1401، در  معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، دکتر حسین فرزانه پور، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، ضمن عرض خیرمقدم به مسئولین کانون کارآفرینی دانشگاه، به تبیین مهم ترین برنامه های خود پرداخت و گفت: باید در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، به سمت کارآفرینی فرهنگی و دانشگاه تمدن ساز حرکت کنیم.

ایشان افزودند: با توجه به مجازی بودن فعالیت ها و عدم حضور دانشجویان در دوران کرونا در دانشگاه، امیدوار هستیم بتوانیم در سال جدید تحصیلی پیش رو، شاهد حضور پرشور دانشجویان در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی دانشگاه باشیم.

دکتر حسین فرزانه پور، در ادامه به فعالیت های کانون کارآفرینی اشاره کرد و گفت: حقیقتاً کانون کارآفرینی دانشگاه و دانشجویانی که در این کانون فعالیت می نمایند، در معنای واقعی کلمه مشغول جهاد تبیین هستند و بنده از دانشجویان و اساتید دغدغه مند این حوزه قدردانی و حمایت می نمایم.

وی در ادامه به نقش مهم کانون کارآفرینی در راستای تحقق بخشیدن به شعار سال اشاره کرد و گفت : کانون کارآفرینی نقش بسیار مهمی در جذب دانشجویان کارآفرین و شناسایی و حمایت آنان دارد.

دکتر حسین فرزانه پور گفت: متأسفانه به دلیل جوی که در بحث ارتقا درجه و مقالات مطرح شده است، گاهاً دیده شده است که عده ای از اساتید وقت کمتری را به پیگیری مسائل اجتماعی و فرهنگی اختصاص می دهند و بایستی در این جلسه از سرکار خانم دکتر فلکی که دغدغه مندانه مسائل اجتماعی و خصوصاَ کانون کارآفرینی را دنبال می کنند تشکر ویژه نمایم.

 در ادامه افشین ابراهیم آبادی، دبیر کانون کارآفرینی دانشگاه ضمن تبریک انتصاب بجای دکتر فرزانه پور به مقام معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گفت: با شناختی که از دکتر فرزانه پور دارم، یقین دارم عصری طلایی پیش روی حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خواهد بود و با حضور ایشان دغدغه های دانشجویان قطعا برطرف خواهد شد.

افشین ابراهیم آبادی در ادامه به بیان مهم ترین اقدامات و دستاوردهای کانون پرداخت و گفت: از ابتدای فعالیت کانون، یک چارت تشکیلاتی را ایجاد کردیم و تنها کانونی در دانشگاه هستیم که از یک چارت تشکیلاتی بهره می برد و فعالیت های آن بر اساس نظم، همفکری و همیاری پیش می رود.

وی افزود: کانون کارآفرینی دانشگاه بیرجند با شناسایی و جذب بیش از 120 نفر از دانشجویان کارآفرین، بزرگترین کانون دانشگاه به شمار می آید و در تلاش است تا با شناسایی دانشجویان کارآفرین دیگر، بستری را جهت رونق بخشیدن به حوزه کارآفرینی و اشتغال فراهم سازد.

دبیر کانون کارآفرینی دانشگاه به راه اندازی کارگروه تخصصی مشاوران و اتاق فکر کانون کارآفرینی دانشگاه اشاره کرد و گفت : کارگروه تخصصی مشاوران کانون کارآفرینی با حضور بیش از سیزده تن از اساتید مطرح کشوری و استانی، با هدف بهره گیری از تجارب، نظرات و ایده های آنان، تشکیل شد.

افشین ابراهیم آبادی در ادامه افزود: یکی از مهم ترین موضوعاتی که بنده از ابتدای مسئولیت ام دنبال کردم، بحث کارآفرینی اجتماعی و اشتغال زایی برای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه بوده است، چرا که به اعتقاد بنده دانشگاه در قبال جامعه مسئول است و مهم ترین وظیفه کانون کارآفرینی دانشگاه بیرجند تلاش در راستای تحقق رسالت اجتماعی است.

دبیر کانون کارآفرینی دانشگاه گفت : مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بار ها بر نقش کلیدی جوانان در اداره مملکت تاکید کرده اند و خواهان این شده اند که به جوان ها میدان داده شود،  اما متاسفانه برخی افراد پیدا می شوند که کارشان قیچی کردن پر و بال جوانان است و نمی گذارند تا جوانان امور را در دست بگیرند.

 دکتر ملیحه فلکی، مشاور کانون کارآفرینی و عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت اعیاد فرخنده قربان و غدیر و تبریک انتصاب شایسته دکتر فرزانه پور، گفت: حرکت در مسیر کارآفرینی دانشگاه می بایست در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و مطابق با سند راهبردی دانشگاه باشد و به کارآفرینی فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه ای شود. بدین منظور،ضمن حمایت های مادی و معنوی از ایده های دانشجویان باید بستری را برای رشد و پرورش ایده های ناب آنان، فراهم آورد.

وی افزود: باید به نسل جوان بها داده شود و از ظرفیت های بی بدیل آنها در جهت ارتقاء دانشگاه و کمک به آبادانی کشور بهره گرفت.

 گفتنی است در این نشست 2 ساعته که در دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد، برخی از مسئولان کانون کارآفرینی حضور داشتند و به بیان نظرات و ایده هایشان پرداختند.

آخرین ویرایش۲۳ تیر ۱۴۰۱