بازدید معاون و مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از پردیس علوم رفتاری و شرکت در شورای آموزشی

۱۹ آبان ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۵ کد : ۲۰۹۲۷ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۸۶۳
بازدید معاون و مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از پردیس علوم رفتاری و شرکت در شورای آموزشی

در ادامه دید و بازدید از پردیس ها و دانشکده های دانشگاه، معاون فرهنگی و اجتماعی و مدیر فرهنگی این بار در جلسه شورای آموزشی پردیس علوم رفتاری شرکت کردند و در خصوص مباحث متعدد فرهنگی و امکانات و ظرفیت های دانشگاه و پردیس بحث و تبادل نظر کردند.

در این جلسه، رئیس محترم پردیس، جناب آقای دکتر حسین شکوهی ضمن خیرمقدم به همکاران، به چند موضوع مهم فرهنگی اشاره کردند. از آنجا که یکی از موضوعات مورد علاقه همکاران هیئت علمیِ پردیس علوم رفتاری، مسائل علوم تربیتی و پرورشی و روان شناسی است، ایشان خواستار بررسی نحوه مشارکت بیشتر همکاران و حضور در میان دانشجویان شد تا بخش زیادی از آسیب های فردی و اجتماعی در حوزه فکر و روان ِ دانشجویان بررسی و اصلاح گردد. همپوشانی و یا چگونگی کار با دفتر مطالعات اجتماعی حوزه معاونت فرهنگی و مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشگاه و پردیس علوم رفتاری یکی از مسائلی بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

معاون محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، آقای دکتر حسین فرزانه پور در این جلسه به تشریح بخش های گوناگون حوزه معاونت فرهنگی پرداختند و با توجه به پایان یافتن انتخابات کانون های فرهنگی، هنری و اجتماعی و انجمن های علمی دانشجویی و شواری فرهنگی خوابگاهها، خواستار فعال شدن و پویایی بیشتر انجمن های علمی مستقر در پردیس علوم رفتاری شدند تا موجبات نشاط علمی و همکاری و هم افزایی میان دانشگاهیان و دانشجویان بیش از پیش گسترش یابد. معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه همچنین از اعضای محترم هیئت علمی این پردیس خواستند که برای پیشبرد اهداف متعالی و انسانی و مأموریت های ارزشمند فرهنگی برای دانشجویان و کارکنان دانشگاه، ایده ها و پیشنهادهای خود را ارائه دهند و هم در اجرای آنها کمک کنند چرا که همه نیازمند کار تخصصی و علمی و ژرف در حوزه های متنوع فرهنگی هستیم.

جناب آقای دکتر محمد رضا اسدی یونسی مدیر محترم گروه روان شناسی به لزوم تدوین و اجرای برنامه جامع عملیاتی در حوزه فرهنگی اشاره کرد و بر بررسی، پایش و نیازسنجی فرهنگی دانشجویان از زمان ورود به دانشگاه تا زمان دانش آموختگی تأکید کرد. پیگیری استقرار دبیرخانه علمی آسیب های اجتماعی حوزه استانداری در دانشگاه، ایجاد اتاق فکر و هم اندیشی در جهت پایش و ارائه راهکارهای قابل اجرا از دیگر مواردی بود که به آن اشاره کردند و خواستار تحقق آن شدند.

در ادامه مدیر محترم گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، آقای دکتر هاشم زاده بر لزوم اجرای برنامه های روزآمد با توجه به وضعیت فعلی جامعه و مطالبات دانشجویان شد. بازاندیشی در خصوص موضوع کارگاه های آموزشی با توجه به نیاز کارکنان و دانشجویان، توجه ویژه به تعارضات فرهنگی، توجه به جشنواره های ملی و دینی اصیل، حفظ استقلال کرسی های آزاد اندیشی برخی از مسائل مورد بحث و گفتگو بود.

دکتر ایل بیگی معاون محترم پردیس، ضمن تقدیر از برنامه های متنوع فرهنگی به ایجاد زمینه های اعتمادساز برای بحث و تبادل نظر شدند تا دانشجویان بتوانند در فضای صمیمانه بتوانند نظرات علمی و تخصصی را بشنوند و بهترین ها را برگزینند. ایشان در بخشی از صحبت های خود به پیوند مسائل فرهنگی و علوم ورزشی و تندرستی و شور و نشاط سالم پرداختند و پیشنهاد دادند که یک یا چند نشست ویژه با حضور همه اعضای هیئت علمی برگزار شود تا دغدغه های فرهنگی دانشگاه بررسی و نقد شود و طرح ها و راهکارهای سنجیده و کوتاه مدت با بلند مدت دریافت و برای اجرای دقیق آنها برنامه ریزی شود.

مسئول امور پژوهشی پردیس جناب دکتر محمد یوسفی بر برگزاری یک جلسه مشترک با انجمن های علمی و استادان مشاور تأکید کردند تا نحوه مشارکت میان پردیس و حوزه پژوهشی و دانشجویان علاقه مند بررسی شود و ساختارها و قوانین اداری و مالی مورد بازخوانی قرار گیرد.

جناب آقای دکتر رستمی نژاد مدیر محترم گروه علوم تربیتی هم در این جلسه به چند موضوع مهم اشاره کردند و از پیگیری تدوین گرنت فرهنگی تشکر و تقدیر کردند و آمادگی خود را برای همیاری در ارائه ایده و اجرای برنامه های فرهنگی اعلام کردند.

مدیر فرهنگی دانشگاه آقای دکتر علی اکبر محمدی، ضمن تقدیر از همه همکارانی که تاکنون در برگزاری نشست های علمی و کارگاه های با حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه همیاری کرده اند خواستار مشارکت بیشتر آنها در اصلاح رویکردها و آسیب های فرهنگی شدند. اجرای طرح جامع اردوهای فرهنگی و تربیتی دانشجویان، هفته فرهنگ دانشگاهی، حضور اعضای محترم هئیت علمی گروه علوم تربیتی و روان شناسی در خوابگاه ها و سراهای دانشجویی، نشریات دانشجویی، شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی وعترت، شورای نظارت و حمایت از انجمن های علمی دانشجویی، کارنامه فرهنگی و اجتماعی دانشجویان، الکترونیکی شدن فرایند طرح های دانشجویی و کمیسیون ماده یک از مهمترین موضوعاتی بود که ایشان به آن پرداختند. مقرر شد این نشست ها ادامه داشته باشد تا بر تحقق آنها تأکید و نظارت شود.

آخرین ویرایش۱۹ آبان ۱۴۰۱