اردوی فرهنگی تفریحی فعالان فرهنگی دانشگاه برگزار شد

۲۲ مهر ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۲ کد : ۲۵۳۸۷ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۱۰۸۰

اردوی فرهنگی_تفریحی فعالان فرهنگی دانشگاه بیرجند با حضور 80 نفر از دانشجویان این دانشگاه، روز پنجشنبه 20 مهرماه 1402 در عمارت امیرآباد برگزار شد.

این اردو از ساعت 8 صبح در محل باغ عمارت امیرآباد با تلاوت قرآن کریم آغاز گردید. در ابتدا دکتر فرزانه پور، معاون فرهنگی و اجتماعی ضمن تشکر از حضور دانشجویان در این اردو، افزود دانشجویان دانشگاه بیرجند حتی در سطح کشور نیز جزو بهترین رتبه های علمی-فرهنگی هستند.لازم به ذکر است که ما مخالف تصدی گری هستیم و حمایت از دانشجویان فعال فرهنگی اولویت معاونت فرهنگی و اجتماعی است. لذا انتظار می رود دانشجویان به عنوان نیروی جوان و پویا مدیریت صفر تا صد فعالیت ها را عهده دار شوند و با بهره گیری از ارتباط با سایر دانشجویان در پیشبرد اهداف دانشگاه جذب حداکثری داشته باشند.

در ادامه، دکتر واعظ زاده ضمن عرض خیر مقدم اشاره نمود که این قبیل اردوها در دستور کار وزارت قرار دارد و هدف از برگزاری، قدردانی، توانمند سازی و همراهی بیشتر دانشجویان در ادامه مسیر است. وی همچنین با اشاره به اردوی نوورودها افزود: ما با کمک و همراهی شما برای دانشجویان جدید الورود اردوی آموزشی، فرهنگی و تفریحی را برگزار خواهیم کرد که در طول برنامه های امروز با جرئیات آن بیشتر آشنا خواهید شد.

سپس حجه الاسلام چهکندی، کارشناس فرهنگی  معاونت دقایقی را پیرامون الفبای موفقیت به ایراد سخن پرداخت. وی در سخنرانی خود بیان داشت که هر کاری دارای الفبایی است. از موسیقی گرفته تا همین سخن گفتن و نگارش، لذا برای موفقیت هم الفبایی وجود دارد. از جمله الفبای موفقیت کسب علم است، تلاش بی وقفه است، عدم تأثیرپذیری بیش از حد از دیگران، مسئولیت پذیری، ارتباطات مؤثر و سالم با دیگران و... برای هر یک از موارد مذکور آیات و روایاتی به  اختصار اشاره شد. در پایان سخنرانی از دانشجویان درخواست شد تا در نشریات دانشجویی و شورای فعالیت های فرهنگی خوابگاه ها حضور پررنگ تری داشته باشند.

پس از صحبت های اولیه کلیه مسئولین و کارشناسان معاونت فرهنگی طی نشستی پای صحبت ها و دغدغه های دانشجویان نشستند.

از جمله مهمترین دغدغه های دانشجویان فعال فرهنگی کمبود امکانات و پرداختی های ناچیز کار دانشجویی بود که در پایان این نشست دکتر فرزانه پور و دکتر واعظ زاده به سؤالات و انتقادات پاسخ دادند.

پس از اقامه نماز جماعت، از دبیران سابق و با تجربه کانون ها، انجمن ها و تشکل های دانشجویی دعوت شد تا نکات مهم و ارزشمند تجربه های خود را با فعالان فرهنگی به اشتراک بگذارند.

سپس، ضمن بیان توضیحات اردوی دانشجویان نو ورود به تبیین کمیته های اجرایی این اردوها پرداخته شد و دانشجویان بر اساس تخصص و علاقه مندی در این کمیته ها تقسیم شدند.

در ادامه برنامه، ضمن پذیرایی و صرف عصرانه، هر کدام از گروهای آقایان و خانم ها به دو گروه تقسیم و با اجرای مسابقه پانتومیم مشغول سرگرمی و تفریح شدند.

در نهایت کارگاه آموزشی تیم سازی توسط دکتر اسکندری برگزار شد.

ایشان توضیحاتی در خصوص تغییر شیوه کار و کاریابی، خط تولید و تهدید برای طبقه غیر سرمایه دار، جایگزین شدن انسان ها با ابزار، تشکیل آدم های مصرف گرا و تربیت آنان توسط سیستم آموزش بیان نمود.

همچنین وی افزود: هوش مالی را باید قبل از تشکیل خانواده دانست مهارت های نرم را باید آموخت اما آموزش آن در مدرسه و دانشگاه و گوگل وجود ندارد. از هنرمندی ها می توان به چند مورد اشاره کرد:

هیچوقت تعصب به رشته ای که خوانده اید نداشته باشید، هنر پیوند زدن با سایر شاخه ها را داشته باشید و بتوانید خارج از چهارچوب فکر کنید.

هدیه دادن را یاد داشته باشید، هدیه صرفا فیزیکی نیست در دانستن و گفتن خسَّت نداشته باشید اگر این گونه باشد همواره سعی خواهید کرد خود را بافاصله بروز کنید.

فکر نکنید باید پرفکت باشید و به بقیه کمک کنید، در همان رتبه و جایگاه و پله ای که هستید به بقیه که پایین ترند کمک کنید.

ما در بحث کار تیمی (team work) ضعیف هستیم باید توجه داشت که در خردورزی فردی سود کم نهفته است و ظرفیت های جمعی دیده نمی شود.

استیل یا مهارت نرم در زندگی داشتن و استفاده از تفکر انتقادی و نپذیرفتن هر چیزی به راحتی، را باید آموخت.

این اردو در ساعت 17 با بازگشت دانشجویان به دانشگاه به پایان رسید.

آخرین ویرایش۲۲ مهر ۱۴۰۲