برگزاری وبینار فرسودگی شغلی

۲۹ دی ۱۴۰۰ | ۰۷:۴۸ کد : ۱۶۷۲۵ اخبار
تعداد بازدید:۲۶۹
به همت مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی با همکاری مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشگاه بیرجند، وبینار آموزشی «فرسودگی شغلی» ویژه اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور با تدریس دکتر محمد ربیعی، دانشیار گروه مشاوره و راهنمایی دانشگاه شهرکرد، سه‌شنبه ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰ در سامانه اسکای روم برگزار گردید.

در ابتدا، دکتر ربیعی به تعریف فرسودگی شغلی، تاریخچه و انواع فرسودگی پرداختند. سپس چرایی افزایش، ویژگی‌های افراد مستعد و دلایل ایجاد فرسودگی شغلی به شیوه تعاملی توضیح داده شد. در ادامه پیامدهای منفی فرسودگی از جمله فرسایش، سلامت جسمی، روحی و روانی و آسیب جدی در عملکرد شغلی مورد بحث قرار گرفت.

تصورات و دیدگاه‌های فردی در مورد علل فرسودگی، ریشه فرسودگی در سازمان و محیط کار، استرس‌های اساتید، تفاوت استرس و فرسودگی، علائم اختصاصی فرسودگی شغلی در اساتید، مداخله در بحران برای متوقف ساختن فرسودگی شغلی، درمان فرسودگی شغلی و توصیه‌های پیشگیرانه برای فرسودگی شغلی از جمله مواردی بود که به‌طور مفصل در این وبینار مورد بررسی قرار گرفتند.

شایان ذکر است در خلال این وبینار خدمات مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشگاه بیرجند از طریق کلیپ تهیه شده به اساتید معرفی گردید. در انتها نیز دکتر ربیعی به سؤالات اساتید در این زمینه پاسخ دادند. این وبینار مورد استقبال اساتید دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی، پیام نور، فنی و حرفه‌ای و صنعتی قرار گرفت.

آخرین ویرایش۰۲ بهمن ۱۴۰۰