معرفی معاونت

تعداد بازدید:۴۸۰۲

 رضا شریعتی نسب

  معاون اداری ومالی


  •   استاد

  • مهندسی برق و کامپیوتر

  •   گروه قدرت

  •   056-31024000

  •  shariatinasab@birjand.ac.ir

  • https://cv.birjand.ac.ir/shariatinasab/fa

سوابق اجرایی 

- مدیر امور پژوهشی دانشگاه، دانشگاه بیرجند، مهر 1397 تاکنون؛

- معاون مدیر امور آموزشی دانشگاه، دانشگاه بیرجند، (1397- 1396)؛

- مدیر گروه مهندسی برق قدرت، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دانشگاه بیرجند، (1396 - 1394)؛

- معاون گروه مهندسی برق قدرت، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دانشگاه بیرجند، (1394 - 1388)؛

- عضو کمیسیون تخصصی هیات ممیزه، پردیس مهندسی، دانشگاه بیرجند، ۱۳۹۹ تاکنون (3 دوره)؛

- رئیس کمیسیون تخصصی هیات ممیزه، پردیس مهندسی، دانشگاه بیرجند (1401 تاکنون)؛

- عضو هیات ممیزه، دانشگاه بیرجند، (۱۴۰۱ تاکنون)؛

- راه‌اندازی و مسئولیت آزمایشگاه عایق و فشارقوی، دانشکده مهندسی، دانشگاه بیرجند (۱۳۹۰ تاکنون)؛

- عضو حقیقی کارگروه تخصصی پژوهشی، هیات نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان خراسان جنوبی (1400-1395)؛

- مدیر مسوول، نشریه Iranian Journal of Power Engineering، دانشگاه بیرجند، (1399- 1392)؛

- عضو هیات تحریریه، نشریه Iranian Journal of Power Engineering، دانشگاه بیرجند، (1392 تاکنون)؛

- عضو هیات تحریریه، نشریه Journal of Green Energy Research and Innovation، دانشگاه اراک، (1403 تاکنون)؛

- محقق مدعو، دانشگاه Doshisha، کیوتو، ژاپن، Sep. 2007-March 2008 ؛

 

شرح وظایف:

  • ابلاغ کلیه مصوبات، مقررات و آیین نامه های ابلاغی از سوی دانشگاه به واحد های ذیربط و پیگیری نظارت بر حسن اجرای آن
  • تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل ها و دستور جلسات مرتبط با وظایف معاونت جهت پیشنهاد به مراجع ذیصلاح برای تصویب
  • نظارت بر واحد های تابعه به منظور حصول اطمینان از حسن اجرای وظایف آن ها
  • ارائه گزارش های توجیهی لازم به رئیس دانشگاه در خصوص وظایف مربوط به واحد های تحت نظر
  • همکاری با سایر معاونت ها به منظور حسن اجرای اهداف، وظایف و برنامه های دانشگاه
  • مدیریت و نظارت بر حسن اجرای کلیه امور اداری،مالی و عمرانی دانشگاه، مطابق با مصوبات مقررات و آیین نامه‌های مربوط
  • رسیدگی به اهداف اجرایی دانشگاه، هدایت و نظارت بر چگونگی گردش کارهاو روش های کاری مورد عمل در واحدهای مختلف به منظور ایجاد هماهنگی بین فعالیت های مربوط به واحدهای مختلف در راستای تحقق اهداف اجرایی دانشگاه
  • نظارت بر هزینه کرد اعتبارهای تخصیصی به واحدهای مختلف بر اساس بودجه تفصیلی مصوب هیات امنا و سایر قوانین و مقررات مالی مورد عمل دانشگاه و ارائه گزارش جهت طرح در هیات امنای ذیربط
  • بررسی وضعیت موجود دانشگاه از طریق شناسایی نقاط قوت، تنگناها، مشکلات، فرصتها و تهدیدات پیش رو جهت تعیین راهبرهای پیشنهادی در راستای ارتقا به وضعیت مطلوب
  • جمع آوری و تکمیل اطلاعات مورد نیاز بر اساس طرح جامع دانشگاه و برنامه ریزی و پیشنهاد بودجه سالیانه و انجام کلیه فعالیت های لازم در جهت اجرای طرح های عمرانی دانشگاه(اعم از پیمانی، امانی و ...)
  • انجام تعمیرات اساسی به منظور نوسازی، تعمیر و نگهداری ساختمان ها و تأسیسات موجود
  • تشکیل کمیته تدوین روش های اجرایی مناسب به منظور بهینه سازی سامانه تماملات اداری بین واحدهای تابعه با همکاری سایر معاونتهای دانشگاه
  • استقرار فرآیند شناسایی درآمدها و کنترل مناسب بر چرخه مالی به منظور تهیه گزارشات مدیریت مالی در جهت ایجاد انضباط مالی در بخش های مختلف دانشگاه
  • تدوین روش های اجرایی مناسب برای نگهداری ابنیه و تجهیزات دانشگاه به منظور حفظ و نگهداری از سرمایه های ملی دانشگاه
  • انجام سایر امور محوله از سوی رئیس دانشگاه

 

آخرین ویرایش۲۱ خرداد ۱۴۰۴