مدیریت امور مالی
نرگس اسداللهی
مدیرامور مالی
-
سازمان مرکزی
-
056-31024111
-
n.asadollahi[at]birjand.ac.ir
شرح وظایف:
- هدایت و هماهنگ سازی کلیه فعالیتها و عملیات مربوط به امور مالی دانشگاه
- رعایت مقررات، قوانین، بخشنامه ها و دستورالعملهای مورد اجرا در امورمالی و اعمال نظارت مالی بر تامین اعتبار اسناد دانشگاه
- نظارت بر کنترل هزینه ها و وصول درآمدهای عمومی و اختصاصی و سایر منابع طبق مقررات دانشگاه
- تایید و امضای کلیه اسناد مالی دانشگاه
- امضای چک و صورتحسابهای مالی باتوجه به اختیارات تفویضی
- نظارت و رسیدگی بر تهیه و تنظیم اسناد، صورتحسابهای بانکی اعم از سیستمهای حقوق و مزایا و کسورات قانونی و ... طبق مقررات و آیین نامه های مالی و معاملاتی دانشگاه وسایر قوانین مرتبط
- بررسی قراردادها از نظر انطباق با اصول و موازین مالی و مستند بودن به امضاهای مجاز
- کنترل و نظارت بر ثبت کلیه اسناد صادره در سیستمهای مالی
- نظارت برحفظ و نگهداری کلیه حسابهای دارائی- بدهی و سرمایه ای دانشگاه
- تهیه و تنظیم ترازنامه و صورت های مالی دانشگاه به تفکیک حسابهای مستقل
- راهنمایی و ایجاد هماهنگی بین واحدهای تابعه بمنظور سرعت بخشیدن به فرآیند امور مالی دانشگاه
- نظارت بر وصول مطالبات دانشگاه از افراد حقیقی و حقوقی براساس مقررات و اسناد قراردادهای ذیربط
- همکاری لازم در تهیه و تدوین بودجه جاری، عمرانی و اختصاصی دانشگاه
- نظارت بر هزینه کردصحیح اعتبارات مصوب بر اساس موافقت نامه های مبادله شده
- نظارت بر تحویل و تحول اموال، تاسیسات دانشگاه و تنظیم دفاتر ذیربط
- پاسخگویی به حسابرسان و سازمانهای نظارتی ذیربط بمنظور اجرای صحیح مقررات و دستورالعملها و آئین نامه های جاری
- بررسی و مطالعه راهکارهای مختلف اقتصادی و تامین منابع مالی و ارائه نظر مشورتی به ریاست و معاونت اداری ومالی دانشگاه
- بررسی و مطالعه در مورد مسائل و مشکلات مالی دانشگاه و ارائه راه حل های مناسب
- مطالعه در زمینه های مختلف مالی که از طرف ریاست یا معاونت مالی و اداری دانشگاه ارجاع می شود و دادن نظر تخصصی مشورتی در همان زمینه
- تنظیم حسابهای نهایی دانشگاه و تهیه تفریغ بودجه سال مالی دانشگاه و ارسال آن به سازمانهای مربوطه
- تهیه و تنظیم گزارشات وآمار مورد نیاز جهت مقام مافوق
- همکاری لازم با سایر مدیران و معاونتهای دانشگاه
- تلاش در راستای بهبود مستمر فعالیتها و فرآیندهای امور مالی ( از جمله پیاده سازی نظام حسابداری تعهدی و...) و ارتقا سطح مهارت و توانمندی کارکنان واحدهای تابعه
- شرکت در جلسات، سمینارها و کمیسیونها باتوجه به نیاز
- اقدام در جهت حفظ و نگهداری اسناد، اوراق بهادار، ضمانت نامه های بانکی، سپرده و...
- حصول اطمینان از حسن اجرای وظایف کارکنان تابعه و اظهار نظر لازم در مورد گزینش، تشویق و تنبیه آنان
- بررسی سطوح رضایتمندی مراجعین از نحوه عملکرد کارکنان امور مالی
- شرکت در دوره های آموزشی و تخصصی مرتبط با پست سازمانی
- انجام سایر امور ارجاعی از طرف مقام مافوق