اولین جلسه شورای ایمنی، سلامت و محیط زیست برگزار شد

۲۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۴ کد : ۴۱۶۲ اخبار
تعداد بازدید:۷۳۸
اولین شورای ایمنی، سلامت و محیط زیست(HSE) امروز شنبه ۱۹ تیر۱۳۹۸ در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

در این جلسه، دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه، ضمن تاکید براهمیت ایمنی در ساختمان ها و آزمایشگاه های دانشگاه،بر همت دانشگاه برای اجرایی کردن آیین نامه ایمنی، سلامت و محیط زیست تأکید کرد.
دکتر حمیدرضا نجفی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز ضمن تاکید بر اجرای و رعایت قوانین ISO  در آزمایشگاها، به لزوم تدوین آیین نامه و دستورالعمل بومی متناسب با دغدعه های دانشگاه در مورد ایمنی، سلامت و محیط زیست (HSE) تاکید کرد.
دکتر سید وحید اسلامی معاون اداری و مالی دانشگاه نیز از لزوم وجود کارشناس بهداشت حرفه ای در دانشگاه جهت شناسایی دقیق و درست محل و موارد پرخطر دانشگاه سخن گفت.
در ادامه دکتر رؤیا عقیلی مسئول مرکز بهداشت و درمان گزارشی از اقدامات اولیه این مرکز در جهت ایمنی و سلامت محیط ها وفضاهای دانشگاه ارائه کرد. که می توان به مواردی چون برگزاری کلاس های آموزشی ویژه کارکنان ، برگزاری جلسات سالیانه HSE، دفع ایمن زباله های مرکز بهداشت و درمان اشاره کرد.
دکتر رضا سرحدی مسئول آزمایشگاه مرکزی دانشگاه بیرجند نیز ضمن ارائه گزارشی به کمبودهای حوزه ایمنی، سلامت و محیط زیست در آزمایشگاه ها اشاره کرد و  به الزام دانشجویان حاضر در آزمایشگاه ها برای گذراندن دوره آموزشی ایمنی، سلامت و محیط زیست(HES) ، برگزاری کلاس های آموزشی برای کارکنان و اساتید درگیر در دانشکده های پرخطر، ایجاد وب سایت اطلاع رسانی در مورد HES تأکید نمود.
در این جلسه مقرر گردید پیش نویس آیین نامه و دستورالعمل بومی متناسب با دغدعه های دانشگاه در مورد ایمنی، سلامت و محیط زیست (HSE)  تدوین و در اختیار اعضا جلسه قرار گیرد تا بعد از نهایی شدن جهت تصویب در شورای دانشگاه  ارائه گردد.

کلید واژه ها: مرکز بهداشت و درمان

آخرین ویرایش۲۸ بهمن ۱۳۹۹