به همت کتابخانه مرکزی و مرکز نشر دانشگاه :

نمایشگاه سیمای حضرت زهرا (س) برگزار می گردد

۰۳ دی ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۹ کد : ۲۲۱۲۳ اخبار اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۰۹۵

               در مدینه ماتمی چون ماتم زهرا نبود                             چون به گلزار نبی جز یک گل زیبا نبود

               در تمام زندگی داغی برای مرتضی                        سخت چون داغ عزیزش حضرت زهرا نبود

حضرت زهرا سلام الله علیها برترین بانوی دو عالم، تنها با 19 سال سن در حالی به شهادت رسیدند که همسر حضرت علی علیه السلام بودند و دو فرزند پسر به نام های حسن و حسین علیهم السلام و همچنین دو فرزند دختر به نام های زینب و کلثوم سلام الله علیها حاصل عمر کوتاه ایشان بود.

حضرت فاطمه محکم ترین پشتیبان ولایت بود و لحظه ای از دفاع از حق خلافت حضرت علی از پای ننشست تا اینکه در فاصله بسیار کوتاهی از وفات پیامبر اکرم صل الله علیه و آله به دست غاصبان خلافت به شهادت رسید.

غاصبان به خوبی متوجه جایگاه حضرت زهرا بودند و بارها از زبان پیامبر توصیه به تکریم بانوی دوعالم را شنیده بودند اما با اینحال عدالتخواهی حضرت را هیچگاه نپذیرفتند.

ایشان هیچگاه بهانه ها و استدلال های غاصبان را تاب نیاورد و هرگاه مجال یافت با روشنگری های خود به آگاه سازی مردم اقدام کرد اما متاسفانه حوادث به دست غاصبان به گونه ای رقم خورد که حضرت زهرا سلام الله علیها پس از تحمل بیماری و دردهای بسیار، خلیفه و امام برحق مسلمانان، حضرت علی را وداع گفتند و با شهادتشان رهسپار دیدار پدر شدند. علمای اهل سنت حیات ایشان پس از پدر را 75 روز و شیعیان 95 روز گزارش کرده اند.

ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه کتابخانه مرکزی و مرکز نشر اقدام به برگزاری نمایشگاه سیمای حضرت زهرا (س) با معرفی برگزیده ای از کتب و پایگاه های اطلاعاتی مرتبط با زندگانی و سیمای حضرت فاطمه زهرا (س) از روز شنبه 1401/10/3 تا دوشنبه 1401/10/5 در طبقه همکف کرده است. دانشجویان و مراجعین می توانند ضمن بازدید از نمایشگاه چای نذری نیز میل نمایند.

آخرین ویرایش۰۳ دی ۱۴۰۱

نظر شما :