انتشارات دانشگاه بیرجند در نمایشگاه استانی کتاب

اولین نمایشگاه بیرجند در آیینه اسناد ( اسنادی از مدرسه شوکتیه)
۰۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۴ کد : ۵۵۱۱ اخبار
تعداد بازدید:۶۶۴

به همت همکاران کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی و واحد انتشارات غرفه ای از دستاوردهای تحقیقاتی اعضای هیات علمی دانشگاه که در قالب کتاب منتشر شده بود در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شد. این نمایشگاه که سیصد و نود و نهمین نمایشگاه کتاب کشور و همچنین سیزدهمین نمایشگاه استانی کتاب بود با حضور علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی و جمع کثیری از اهل قلم و مسئولان استانی برگزار شد.

دکتر مجید جامی الاحمدی رئیس کتابخانه مرکزی و انتشارات دانشگاه ضمن ابراز این خبر گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب، اول ارتقای سطح فرهنگی جامعه و سپس ارتقای سطح مطالعه جامعه است که بر اساس برنامه ریزی‌ها و با همکاری متولیان امر، اصحاب رسانه و همه کسانی که در این بخش فعالیت می­کنند، انتظار داریم به این اهداف برسیم. عوامل مختلفی در بهبود فرهنگ مطالعه مردم دخیل هستند که از آن جمله می توان به خانواده‌ها، جامعه، مدارس و شهرداری و حلقه تکمیل کننده آن یعنی برگزاری نمایشگاه کتاب اشاره کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: نمایشگاه فرصت مناسبی برای فروش کتاب توسط ناشرین و فروشندگان است و باعث می­شود ناشرین کمتر برخوردار بتوانند کتاب‌های خود را معرفی کنند و از موج ایجاد شده در این راستا بهره ببرند و باید اضافه کرد که همه مردم بیرجند و خراسان چنوبی توانایی شرکت در نمایشگاه کتاب تهران را ندارند و با این حال نمایشگاه کتاب استان فرصت مغتنمی برای مردم فرهیخته استان است تا بتوانند نسبت به شناخت و خرید کتاب‌ها اقدام کنند.

وی در ادامه گفت: اولین نمایشگاه اسناد تحت عنوان بیرجند در آیینه اسناد ( اسنادی از مدرسه شوکتیه ) در محل این غرفه برگزار شد علاقه مندان به تاریخ و اسناد تاریخی می­توانند از این نمایشگاه دیدن فرمایند.

آخرین ویرایش۰۵ آذر ۱۳۹۸