رتبه کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه بیرجند

۱۶ دی ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۶ کد : ۶۴۸۰ اخبار
تعداد بازدید:۳۵۹۳
رتبه کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه بیرجند

    

  به گزارش پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ( ایرانداک) در میان 165 کتابخانه تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ( عتف) کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع ­رسانی دانشگاه بیرجند رتبه قابل ملاحظه ای را بدست آورده است. در این نظام رتبه بندی  آمار کتابخانه­ های دانشگاه­ های تابعه وزارت عتف بر اساس استاندارد  NISO Z39.7 گردآوری و در سامانه آمار کتابخانه ­ها (آک) به نشانی: AK.irandoc.ac.ir  منتشر شده است. این آمار بر پایه پنج شاخص: مجموعه، نیروی انسانی، زیرساخت، اعتبارات و خدمات تنظیم شده است.

کتابخانه مرکزی دانشگاه در میان 165 کتابخانه در شاخص منابع بیست و یکم، در شاخص نیروی انسانی پانزدهم، مساحت مخزن نهم، مساحت سالن مطالعه چهاردهم، هزینه برای گردآوری منابع داخلی ششم، هزینه ­کرد منابع خارجی چهل و هفتم، هزینه کرد برای تحقیق و توسعه بیست و یکم، شاخص اعضاء پنجم، تعداد امانت به مراجعان بیستم شده است. در مجموع کتابخانه های دانشگاه های تهران، تربیت مدرس، الزهراء، اصفهان، بین المللی امام خمینی ( ره) و سیستان و بلوچستان رتبه بالاتری نسبت به کتابخانه مرکزی دانشگاه بیرجند داشته اند.

براساس شاخص­ های یاد شده به نظر می­ رسد که در این نظام­ رتبه بندی کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع ­رسانی دانشگاه بیرجند رتبه چشم گیری را به دست آورده است.

 

 


لینک دانلود فایل
آخرین ویرایش۱۷ دی ۱۳۹۸

( ۲ )