اولین نمایشگاه مجازی اسناد کتابخانه مرکزی و مرکز نشر دانشگاه افتتاح شد.

اولین نمایشگاه مجازی اسناد کتابخانه مرکزی و مرکز نشر دانشگاه افتتاح شد.

۲۹ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۹ کد : ۸۹۷۲ اخبار
تعداد بازدید:۳۱۶۱
اولین نمایشگاه مجازی اسناد کتابخانه مرکزی و مرکز نشر دانشگاه افتتاح شد.

اولین نمایشگاه مجازی اسناد منتخب دکتر محمدحسن گنجی موسس دانشگاه بیرجند و استاد ممتاز دانشگاه تهران و پدر جغرافیای ایران همزمان با ایام سالگرد وفات آن مرحوم تحت عنوان: « دکتر محمدحسن گنجی در آینه اسناد » افتتاح شد.

دکتر مجید جامی الاحمدی رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز نشر دانشگاه ضمن ابراز این خبر گفت:

اکنون که به دلیل شرایط موجود، امکان برپایی نمایشگاه کتاب و اسناد وجود ندارد، همکاران ما در کتابخانه مرکزی دست به ابتکار تازه ای زده و با راه‌اندازی « نمایشگاه مجازی اسناد» اسناد منتخبی را در اختیار علاقمندان به تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم قرار داده اند.

وی در ادامه بر اهمیت اسناد آرشیوی در بهره‌مندی پژوهشگران از اطلاعات دست اول در انجام پروژه های تحقیقاتی تاکید کرد و ابراز داشت که در نگارش تاریخ ایران بویژه در مباحث تاریخ معاصر تحلیل بسیاری از وقایع تاریخی با استناد به اسناد و مدارک آرشیوی چیزی جز آنچه در منابع و مآخذ نوشته شده خواهد بود. ضرورت دارد تا به آموزش پژوهشگران در استفاده از اسناد توجه بیشتری شود تا تحقیقات تاریخی مستندتر شده و به درک تازه ای از تاریخ نزدیک گردیم.

در بخش نمایشگاه ها در سایت کتابخانه مرکزی انشاالله در آینده نزدیک بخش بیرجند در آینه اسناد و همچنین بخش نمایشگاه مجازی کتاب نیز راه اندازی و افتتاح خواهد شد.

جهت مشاهده اسناد به سایت کتابخانه مرکزی و مرکز نشر -  بخش نمایشگاه ها - اسناد مراجعه فرمایید

آخرین ویرایش۳۰ تیر ۱۳۹۹

( ۶ )

نظر شما :