انتشار کتاب "اطلس میراث زمین شناختی طبس" در مرکز نشر دانشگاه بیرجند

۰۴ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۵ کد : ۱۸۷۲۳ اخبار
تعداد بازدید:۲۸۸۲

     کتاب "اطلس میراث زمین شناختی طبس" تالیف وصال یحیی شیبانی توسط مرکز نشر دانشگاه بیرجند منتشر گردید.

   در سخن مولف آمده است: این کتاب حاصل 9 سال مطالعه و تحقیقات میدانی از سال 1389 تا پاییز 1398 در شهرستان طبس بوده و تلاش وافر گردیده است تا ظرفیت های بالفعل و بالقوه و نیز جاذبه های این شهرستان را در زمینه ژئوتوریسم و ژئوپارک معرفی نماید.

اطلس میراث زمین شناختی طبس نخستین اثری است که در زمینه توانمندی‌های زمین گردشگری، زمین شناختی و فرهنگی – تاریخی در سطح یک شهرستان در ایران تهیه شده است.

این کتاب بصورت دو زبانه (فارسی و انگلیسی) در قالب ۳۱۸ صفحه با به تصویر کشیدن ۳۵۰ عکس به بررسی ۱۴۰ جاذبه و ژئوسایت برتر شهرستان پرداخته شده است. ابتدا به مبانی و تعاریف زمین گردشگری و ژئوپارک پرداخته و سه فصل اصلی را در بردارد. فصل اول به معرفی تاریخچه شهرستان طبس، جغرافیا و اقلیم، جاذبه‌های فرهنگی ـ تاریخی و طبیعی، روستاهای هدف گردشگری می‌پردازد. فصل دوم به زمین‌شناسی شهرستان طبس به ‌عنوان بهشت زمین‌شناسی و موزه فسیل ایران پرداخته و فصل سوم، دربرگیرنده جاذبه‌ها و ظرفیت‌های زمین ‌شناختی طبس بوده و به معرفی مهم‌ترین ژئوسایت‌های برگزیده آن می‌پردازد و هریک از جاذبه‌ها و ژئوسایت‌ها با متنی به دور از اصطلاحات تخصصی و براساس اهمیت آنها برای مخاطبان معرفی شده است.

به همراه کتاب، نقشه‌ موقعیت پدیده‌ها و مسیر دسترسی ارائه شده است.

چاپ زمستان ۱۴۰۰

معرفی اردیبهشت ۱۴۰۱

  لینک خرید کتاب " اطلس میراث زمین شناختی طبس" 

آخرین ویرایش۰۸ خرداد ۱۴۰۱

( ۴ )