نحوه اعمال قانون غیبت های ۳/۱۶

مهم!! اطلاعیه پیرامون نحوه اعمال قانون غیبت های ۳/۱۶ دانشجویان

تعداد بازدید:۲۹۹
مهم!! اطلاعیه پیرامون نحوه اعمال قانون غیبت های ۳/۱۶ دانشجویان

قابل توجه دانشجوان گرامی!
ضمن عرض خسته نباشید به اطلاع می رساند، طبق آیین نامه های جامع آموزشی ۱۴۰۲ برای ورودی های ۱۴۰۲و آیین نامه جامع آموزشی دانشگاه مصوب ۱۳۹۷ برای دانشجویان ورودی های قبل از ۱۴۰۲ غیبت های کلاسی ثبت شده توسط اساتید محترم به نحو زیر از ابتدای ترم رصد و اعمال خواهد شد:
الف- بر اساس آیین نامه جامع ۱۴۰۲ مندرج در بخش آیین نامه های دانشجویی وبسایت مدیریت آموزشی، برای کلیه مقاطع و کلیه دروس، داشتن غیبت بیش از ۳/۱۶ منجر به (حذف از لیست کلاسی) درج نمره صفر در کارنامه نیمسال خواهد شد. ماده ۱۱: چنانچه دانشجو مجدداً درس مردودی را انتخاب واحد نموده و نمره قبولی اخذ نماید هر دو نمره مردودی و قبولی هم در معدل نیمسال و هم در معدل کل محاسبه می گردد. تبصره ۱ ماده ۱۱ آیین نامه برای دانشجویان ورود ۱۴۰۲ و بعد: دانشجو با ارایه درخواست کتبی مبنی بر بلا اثر نمودن حداکثر یک درس مردودی از معدل کل می تواند یک نمره صفر را در معدل کل با موافقت آموزش دانشگاه بلا اثر نماید هر چند در معدل نیمسال نمایش داده می شود و در محاسبه مشروطی آن نیمسال اعمال می گردد.
ب- بر اساس آیین نامه جامع آموزشی ۱۳۹۷، مربوط به ورودی های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱، مندرج در بخش آیین نامه های دانشجویی وبسایت مدیریت آموزشی، برای کلیه مقاطع و کلیه دروس، داشتن غیبت بیش از ۳/۱۶ منجر به درج نمره صفر در کارنامه نیمسال خواهد شد. ماده ۹: چنانچه دانشجو درس مردودی را مجدداً با نمره قبولی بگذارند تنها نمره قبولی در معدل کل محاسبه می شود، هر چند اگر در نیمسال مردودی مشروط شود این مشروطی به قوت خود باقی است.
گزینه حذف درس از انتخاب واحد دانشجو نیز تنها در صورت عدم افت تعداد واحد دانشجو از کف مجاز واحد هر نیمسال ممکن می باشد. این میزان برای مقطع کارشناسی ۱۲، برای کارشناسی ارشد ۸ و برای دکتری ۶ واحد می باشد.هم چنین با تایید گروه آموزشی حذف تکدرس صرفاً برای یک درس نظری تا ۲ هفته قبل از شروع امتحانات بدون هزینه و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع امتحان درس با پرداخت هزینه ممکن است مشروط به اینکه تعداد کل واحد های نیمسال از کف واحد نیمسال کمتر نشود.
با آرزوی موفقیت

آخرین ویرایش۲۰ بهمن ۱۴۰۲