انتقال از سامانه گلستان به سامانه یکپارچه نرم افزاری دانشگاه

همکاران محترم، همانگونه که مستحضرید پیرو تصمیم هیأت رئیسه محترم دانشگاه مبنی بر یکپارچه‌سازی سامانه‌های نرم‌افزاری دانشگاه بیرجند، سامانه یکپارچه در حال استقرار در دانشگاه و جایگزین شدن بجای مجموعه‌های نرم‌افزاری پراکنده و مستقل از هم موجود است. در همین راستا، اولین گام از فرآیند استقرار بخش آموزشی سامانه جدید و همچنین تبدیل و انتقال اطلاعات از سامانه گلستان به این سامانه انجام شده است. در گام بعد به اعتبارسنجی تغییرات و آموزش همکاران متولی امور آموزشی در دانشکده‌ها نیاز داریم. در ادامه اطلاعات موردنیاز جهت انجام این کار در اختیار همکاران عزیز قرار می‌گیرد.


برنامه زمان‌بندی استقرار بخش آموزشی سامانه یکپارچه دانشگاه

تاریخ شرح فعالیت مکان همکاران مرتبط توضیحات

دوشنبه ۹۸/۵/۷

ساعت ۹ تا ۱۳

جلسه آموزشی کارشناسان دانشکده‌ها

(برای مشاهده متن نامه ارسالی برای رؤسای دانشکده‌ها اینجا کلیک کنید)

توضیج موارد زیر: نحوه بررسی مغایرت‌های کارنامه دانشجویان شامل آشنایی با کارنامه نوع ۲ و خلاصه وضعیت تحصیلی دانشجویان و تأثیرات نمرات
آموزش سیستم اطلاعات پایه شامل نحوه تعریف درس، ثبت پیش نیاز و هم نیاز و تعریف دروس معادل به همراه گزارش‌های مربوطه
آموزش نحوه ارائه دروس شامل ثبت و اصلاح و حذف درس، ادغام دو گروه، تغییر گروه درسی، تغییر شماره درس، دروس سرویسی و گزارش‌های مربوطه از جمله گزارش دروس ارائه شده

طبقه سوم کتابخانه مرکزی دانشگاه، مرکز اطلاع‌رسانی شماره ۱ همکاران متولی امور آموزشی در دانشکده‌ها (معرفی شده توسط ریاست محترم دانشکده)  

سه شنبه ۹۸/۵/۸

ساعت ۹ تا ۱۳

ادامه جلسه آموزشی کارشناسان دانشکده‌ها

توضیح موارد زیر: ثبت نام دانشجوی جدید توسط کاربر، مفهوم جاری و راکد بودن، تغییر وضعیت دانشجو، توضیح قانون آموزشی دانشجو، انتساب قانون آموزشی به صورت گروهی و فردی، ثبت وضعیت‌های تحصیلی ترم
توضیح روال انتخاب واحد دانشجو شامل پیش انتخاب واحد، انواع انتخاب واحد شامل انتخاب واحد، انتخاب واحد ویژه و انتخاب واحد معرفی به استاد، حذف و اضافه و فعال و غیر فعال بودن دانشجویان جهت انتخاب واحد

طبقه سوم کتابخانه مرکزی دانشگاه، مرکز اطلاع‌رسانی شماره ۱ همکاران متولی امور آموزشی در دانشکده‌ها (معرفی شده توسط ریاست محترم دانشکده)  

از چهارشنبه ۹۸/۵/۹

تا چهارشنبه ۹۸/۵/۱۶

بررسی مغایرت‌های احتمالی در کارنامه دانشجویان و همینطور دروس ارائه شده برای نیمسال آتی طبقه سوم کتابخانه مرکزی دانشگاه، مرکز اطلاع‌رسانی شماره ۱ همکاران متولی امور آموزشی در دانشکده‌ها  

از پنجشنبه ۹۸/۵/۱۷

تا جمعه ۹۸/۵/۲۵

بررسی مغایرت‌ها توسط تیم کانورت اطلاعات و رسیدن به حداقل خطا در داده‌های انتقال یافته

     

شنبه ۱۹/‏۵/‏۹۸

تشکیل جلسه مشترک معاونین آموزشی و پژوهشی بهمراه مدیران آموزش و پژوهش و نماینده تیم کانورت در حضور ریاست محترم دانشگاه

تصمیم در خصوص نحوه انتقال به سامانه جدید و تغییر بازه انتخاب واحد نیمسال پیش رو

اطلاعیه تعویق زمان انتخاب واحد

نامه اطلاع رسانی به معاونین آموزشی دانشکده‌ها

اطاق ریاست دانشگاه  

 

شنبه ۲۶/‏۵/‏۹۸

غیرفعال شدن دسترسی عمومی به گلستان جهت انتقال کامل داده‌ها

اطلاعیه غیرفعال شدن گلستان

     

شنبه ۲/‏۶/‏۹۸‬

ساعت ۹ به بعد

آموزش حضوری سامانه آموزشی جدید با حضور خانم مهندس منصوری از شرکت داده پردازان معاصر

نامه دعوتنامه برای معاونین آموزشی دانشکده‌ها

طبقه سوم کتابخانه مرکزی دانشگاه، مرکز اطلاع‌رسانی شماره ۱

همکاران آموزش دانشکده‌ها

مدیران گروههای آموزشی

 

یکشنبه ۳/‏۶/‏۹۸

ساعت ۸

آموزش حضوری سامانه آموزشی جدید برای دانشکده‌های

مهندسی، مهندسی برق و کامپیوتر، فردوس، آموزشکده سرایان

سایت عمومی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر

همکاران آموزش دانشکده‌ها

مدیران گروههای آموزشی

 

یکشنبه ۳/‏۶/‏۹۸

ساعت ۱۱

آموزش حضوری سامانه آموزشی جدید برای دانشکده‌های

ریاضی و آمار، ادبیات، تربیت بدنی و علوم ورزشی

سایت عمومی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر

همکاران آموزش دانشکده‌ها

مدیران گروههای آموزشی

 

دوشنبه ۴/‏۶/‏۹۸

ساعت ۸

آموزش حضوری سامانه آموزشی جدید برای دانشکده‌های

علوم، علوم تربیتی، هنر

سایت عمومی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر

همکاران آموزش دانشکده‌ها

مدیران گروههای آموزشی

 

دوشنبه ۴/‏۶/‏۹۸

ساعت ۱۱

آموزش حضوری سامانه آموزشی جدید برای دانشکده‌های

کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست

سایت کامپیوتری پردیس امیرآباد

همکاران آموزش دانشکده‌ها

مدیران گروههای آموزشی

 

سه شنبه ۵/‏۶/‏۹۸

و

چهارشنبه ۶/‏۶/‏۹۸

اصلاح مشخصات دروس ارائه شده در نیمسال اول ۹۹-۹۸

  همکاران آموزش دانشکده‌ها  
سه شنبه ۵/‏۶/‏۹۸

اعلان زمان فعال شدن سامانه پویا برای دانشجویان و همکاران عضو هیأت علمی

اطلاعیه فعال سازی

  مدیر امور آموزشی  

پنجشنبه

۷/‏۶/‏۹۸

بازبینی مجدد دروس ارائه شده از لحاظ تداخل‌های کلاسی

نحوه کشف و بررسی تداخل‌های کلاسی

  همکاران آموزش دانشکده‌ها  

جمعه

۸/‏۶/‏۹۸

ساعت ۸ صبح

فعال شدن سامانه پویا برای دانشجویان محترم

  فناوری اطلاعات دانشگاه  

شنبه ۹/‏۶/‏۹۸

تا

جمعه ۲۲/‏۶/‏۹۸

انتخاب واحد دانشجویان در سامانه پویا بر اساس زمانبندی اعلام شده

راهنمای انجام انتخاب واحد

راهنمای درخواست مجوز اخذ دروس خاص

  دانشجویان  
 

 

     
 

 

     
 

 

     
 

 

     
 

 

     

 

 

نحوه ورود به سامانه

سامانه جدید آموزشی دارای دو بخش است. بخش مدیریتی که در اختیار واحدهای تصمیم گیر ساختار آموزش دانشگاه (مانند معاونین آموزشی دانشکده‌ها، مدیران گروههای آموزشی، کارشناسان آموزش دانشکده‌ها، کارشناسان مدیریت امور آموزشی و…) قرار دارد و از لینک زیر در دسترس است:

ورود همکاران آموزش به سامانه آموزش (portal.birjand.ac.ir)

 

و بخش کاربری (با نام پویا) که در دسترس دانشجویان عزیز و اعضای محترم هیأت علمی است، و از طریق لینک زیر قابل دستیابی ست:

ورود دانشجویان و اعضای هیأت علمی به سامانه پویا (puya.birjand.ac.ir)

 

برای دانشجویان عزیز پس از اعلام فعال شدن سامانه، نام کاربری و رمز عبور بصورت زیر خواهد بود:

شناسه کاربری: شماره دانشجویی  
رمز عبور: کد ملی  

توصیه می‌شود دانشجویان پس از اولین ورود رمز عبور را تغییر دهند.

نحوه بررسی مغایرت‌ها در دانشکده‌ها

در فایل زیر نحوه بررسی مغایرت‌ها توضیح داده شده است:

فایل نحوه بررسی مغایرت نمرات دانشجویان

 

فایل‌های راهنما

راهنمای تسویه حساب دانشجو

راهنمای ثبت دروس معرفی به استاد

راهنمای درخواست مجوز اخذ دروس خاص

راهنمای کاربری دانشجویان جهت استفاده از سامانه پویا

راهنمای کاربری حوزه جامع آموزشی (مدیریت امور آموزشی)

راهنمای کاربری حوزه جامع آموزشی (امور آموزشی دانشجویان در دانشکده‌ها)

راهنمای کاربری حوزه جامع آموزشی (امور مالی دانشجویان نوبت دوم)

 

همگان اذعان داریم که کار بزرگ مهاجرت از یک نرم‌افزار به نرم‌افزار دیگر، بدون همت و همکاری کاربران آن امکان‌پذیر نخواهد بود. از تمامی همکاران محترمی که در انجام این مهم نقش دارند، صمیمانه سپاسگزاریم.

مدیریت امور آموزشی

تعداد بازدید:۵۹۹۱۴