فرآیند درخواست مدارک تحصیلی از طریق پست

تعداد بازدید:۱۷۱۸۸

دانش آموخته دانشگاه بیرجند می تواند جهت دریافت هر یک از موارد زیر بصورت پستی اقدام نماید. پس از انجام کامل فرآیند ذکر شده در جدول زیر، مدارک به آدرس دانشجو پست خواهند شد.

  • گواهی موقت پایان تحصیلات (اصل / المثنی)،
  • دانشنامه و ریزنمرات (اصل / المثنی)،
  • ریزنمرات (قابل ترجمه)
ترتیب مراحل انجام فرآیند توضیحات هر مرحله
۱ مراجعه به وب سایت در گام نخست دانش آموخته باید جهت عضویت در سامانه به وبسایت www.birjand.postsam.ir‌‌‌‌‌‌ مراجعه کند.
۲ بارگذاری مدارک مدارک لازم جهت بارگذاری: تصویر شناسنامه و کارت ملی.
(دانشجویان پسر می بایست علاوه بر موارد فوق، تصویرآخرین وضعیت خدمت وظیفه عمومی خود را نیز بارگزاری نمایند.)
۳ تایید مرحله احراز هویت توسط کارشناس دانش آموختگان در این مرحله کارشناس اداره دانش آموختگان مدارک بارگذاری شده را رویت و در صورت صحت، مدارک را تایید می نمایند.
۴ ثبت درخواست دانشجو در سامانه در این مرحله دانش آموخته می بایست پس از تایید احراز هویت توسط کارشناس دانش آموختگان، جهت ثبت درخواست مورد نظر مجدد به وبسایت www.birjand.postsam.ir‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌مراجعه و ثبت درخواست نماید.
۵ بررسی درخواست دانشجو توسط کارشناس دانش آموختگان در این مرحله درخواست دانش آموخته توسط کارشناس دانش آموختگان بررسی و کسری مدارک از طریق سامانه برای نامبرده پیامک خواهد شد.
۶ دریافت و تایید کسری مدارک دانش آموخته در سامانه اعلام وصول و دریافت کسری مدارک دانش آموخته از طریق پیامک به وی
۷ پرداخت مالی پرداخت مالی توسط دانش آموخته (از طریق درگاه اینترنتی) و کنترل پرداخت موفق توسط کارشناس دانش آموختگان
۸ صدور مدرک صدور مدرک درخواستی دانشجو توسط کارشناس اداره دانش آموختگان
۹ تحویل مدرک به نماینده پست و ارسال آن از طریق پست تحویل مدرک به نماینده پست و اعلام ارسال مدرک از طریق پیامک به دانش آموخته

 

آخرین ویرایش۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲