انعکاس خدمات درمانگاه فرهیختگان دانشگاه بیرجند در گفتگوی مسئول درمانگاه با خبرگزاری ایسنا

۱۸ مهر ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۳ کد : ۲۷۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۲۵
انعکاس خدمات درمانگاه فرهیختگان دانشگاه بیرجند در گفتگوی مسئول درمانگاه با خبرگزاری ایسنا

مسئول درمانگاه فرهیختگان دانشگاه بیرجند گفت: درمانگاه فرهیختگان دانشگاه بیرجند اقداماتی را در راستای سلامت دانشجویان و کارکنان و بهداشت محیط دانشگاهی انجام می ‌دهد.

رویا عقیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان جنوبی اظهار کرد: درمانگاه فرهیختگان دانشگاه بیرجند از سال 77 تنها با یک اتاق پزشک کار خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این درمانگاه در سال 92 موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری شد، افزود: در تمامی مراکز بهداشت و درمان وزارت علوم تنها 4 مرکز مجوز بهره‌برداری دارند.

مسئول درمانگاه فرهیختگان دانشگاه بیرجند بیان کرد: این درمانگاه در سال94 بین مراکز بهداشت و درمان 91 دانشگاه وزارت علوم به‌عنوان مرکز بهداشت و درمان برتر انتخاب شد و با حمایت دانشگاه بیرجند و کمک بنیاد حامیان دانشگاه درمانگاهی با حدود 600 متر مربع زیر بنا به‌زودی آماده افتتاح خواهد بود.

عقیلی با اشاره به اینکه درمانگاه فرهیختگان به دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه خدمات ارائه می‌دهد، تصریح کرد: خدمات در این درمانگاه با تخفیف ویژه انجام شده و ویزیت پزشک 50 درصد تعرفه دولتی، خدمات پرستاری 80 درصد تعرفه دولتی، تعرفه خدمات دندانپزشکی نیز 20 درصد تعرفه دارالشفاء فاطمه زهرا(س) است که این نرخ، پایین‌ترین نرخ دندانپزشکی در سطح شهر است.

وی ادامه داد: دانشجویان با دریافت معرفی‌نامه از درمانگاه می‌توانند از 15 درصد تخفیف برای خدمات بینایی‌سنجی و شنوایی‌سنجی در مراکز طرف قرارداد بهره‌مند شوند.

مسئول درمانگاه فرهیختگان دانشگاه بیرجند بیان کرد: همچنین با یکی از پزشکان مجرب متخصص گوش، حلق و بینی در شهر بیرجند قرارداد منعقد شده است که با دریافت معرفی‌نامه از درمانگاه، دانشجویان 50 درصد و کارکنان دانشگاه نیز از 20 درصد تخفیف استفاده می‌کنند.

عقیلی اظهار کرد: با انتخاب پزشک معتمد از سال 92 بعد از اخذ مجوز درمانگاه، اعلام نظر در مورد مرخصی استعلاجی کارکنان دانشگاه و پرونده پزشکی دانشجویان ارجاع داده شده از کمیسیون موارد خاص توسط پزشک معتمد دانشگاه انجام می‌شود.

  رابطین بهداشت پل ارتباطی مرکز بهداشت و درمان و خوابگاه‌ها هستند.

وی تصریح کرد: از آنجا که خوابگاه‌ها، خانه دوم دانشجویان محسوب می‌‌شود، بهداشت و نظافت این مراکز در کاهش بیماری‌ها و هزینه‌های درمانی نقش بسزایی دارد که رابطین بهداشت پل ارتباطی مرکز بهداشت و درمان و خوابگاهها هستند.

مسئول درمانگاه فرهیختگان دانشگاه بیرجند اظهار کرد: درمانگاه دانشگاه با همکاری گروهی از دانشجویان داوطلب مشکلات این اماکن را رصد کرده و در راستای بهبود وضعیت تلاش خواهند کرد.

عقیلی با بیان اینکه رابطین بهداشت تحت آموزش‌های لازم قرار گرفته و در مواقع اضطراری به سایر افراد کمک می­‌کنند، خاطرنشان کرد: واحد آموزش در مناسبت­‌های بهداشتی خدمات آموزشی گوناگونی از قبیل برگزاری کارگا‌ه های آموزشی، آموزش چهره به چهره در محیط خوابگاه‌های دختران و پسران، تهیه مطالب و فیلم آموزشی در اتوماسیون اداری، سایت دانشگاه، تهیه بروشور، بنر، پوستر و ارسال پیامک ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه واحد ایمنی و بهداشت باهدف بهبود بهداشت محیط دانشگاه از جمله خوابگاه‌ها، آزمایشگاه­‌ها، غذا‌خوری‌ها و بوفه‌ها فعال شده است، اظهار کرد: این واحد کار خود را در راستای فرهنگ‌سازی با توزیع بروشور، برگزاری دوره‌های آموزشی و کنترل منظم اماکن انجام می‌دهد که وظیفه درمانگاه در این بخش اختصاصا نظارت‌های بهداشتی است.

مسئول درمانگاه فرهیختگان دانشگاه بیرجند بیان کرد: واحد مشاوره بیماری‌های رفتاری پر خطر، به دانشجویانی که در معرض رفتارهای پرخطر بوده و نگران مبتلا شدن به ایدز باشند، مشاوره داده و اگر تشخیص داده شد که دانشجو باید تست را انجام دهد، آزمایش انجام شده و جواب آزمایش نیز به صورت محرمانه و رایگان به وی اطلاع داده می‌شود.

عقیلی یادآورشد: واحد پایش سلامت جسم درمانگاه نیز همه ساله در دو بخش طرح پایش سلامت کارکنان و طرح پایش سلامت دانشجویان ورودی جدید انجام وظیفه می‌کند.

اصل خبر را اینجا بخوانید.

آخرین ویرایش۲۶ بهمن ۱۳۹۹