با حضور دکتر خامسان و دکتر ساکت بررسی شد؛ پیوند دانشگاه و جامعه در بستر موزه های دانشگاهی

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۵:۵۰ کد : ۱۳۰۷۶ اخبار
تعداد بازدید:۳۹۷
به گزارش موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند، وبینار مجازی موزه های دانشگاهی، پیوند دانشگاه و جامعه برگزار شد.
با حضور دکتر خامسان و دکتر ساکت بررسی شد؛ پیوند دانشگاه و جامعه در بستر موزه های دانشگاهی

 

به گزارش موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند، وبینار مجازی موزه های دانشگاهی، پیوند دانشگاه و جامعه برگزار شد.

مهندس سیدحامد حمیدزاده، مسئول اجرائی راه اندازی موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه،  در گفتگو با خبرنگار ما ضمن اعلام این خبر گفت: این نشست به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی و با حضور دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند و دکتر سلمان ساکت، رئیس موزه دانشگاه فردوسی مشهد ، پیش از ظهر روز سه شنبه 28 اردیبهشت و با حضور جمعی از همکاران دانشگاهی و بصورت مجازی برگزار شد.  

دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند در ابتدای این جلسه ضمن عرض تبریک به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، به نقش دانشگاهها که باید در حفظ میراث مکتوب همت گمارند، تأکید کرد. دکتر خامسان در ادامه این وبینار مجازی، ضمن اعلام این خبر که اساسنامه موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند در هیأت امنای دانشگاههای خراسان جنوبی به تصویب رسیده است، گفت: امیدواریم تا پایان شهریور ماه سال جاری، بتوانیم نسبت به افتتاح بخشهای اصلی موزه اقدام کنیم.

وی در ادامه به معرفی بخشهای مختلف موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجد پرداخت و بر نقش دانشگاه در معرفی مفاخر تاکید کرد. دکتر خامسان ابراز امیدواری کرد: ان شاالله در سال آینده بخش موزه علم و فناوری را افتتاح خواهیم کرد.

در ادامه این نشست علمی، دکتر سلمان ساکت، مدیر موزه دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تشکر از فعالیتهای دانشگاه بیرجند در حیطه موزه های دانشگاهی به تعریف و معرفی انواع موزه ها پرداخت. دکتر ساکت ضمن تشریح فعالیتهای موزه های دانشگاهی به بیان رسالت موزه های دانشگاهی پرداخت.

معرفی موزه دانشگاه فردوسی مشهد و فعالیتهایی که در این مرکز صورت می گیرد، پایان بخش صحبتهای دکتر ساکت بود.

پخش کلیپ ویژه روز جهانی موزه و میراث فرهنگی از  دیگر بخشهای این برنامه بود.

شایان ذکر است این نشست مجازی از سوی موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه و با همکاری مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری با حضور جمعی از همکاران دانشگاهی برگزار شد.

آخرین ویرایش۲۲ آذر ۱۴۰۰