بازپرداخت و تسویه حساب

تعداد بازدید:۶۳۸۳

نحوه تسویه حساب:

الف) دانش آموختگان

 

   تمامی دانش‌آموختگان برای دریافت گواهی موقت پایان تحصیلات، نیاز به تسویه حساب با صندوق رفاه دانشجویان دارند. بسته به شرایط دانشجو، تسویه  حساب دانش‌آموختگان در چند گروه قرار می‌گیرد.

گروه اوّل

   برای افرادی که از امکانات رفاهی مانند وام و سرای دانشجویی استفاده نکرده‌اند؛ با درخواست دانشجو، نامه عدم بدهی، به مدیریت آموزشی ارسال می‌شود و دانشجو می‌تواند، نسبت به دریافت گواهی موقت و دانشنامه پایان تحصیلات اقدام کند.

 

گروه دوّم

   پس از ثبت پایان تخصیل دانشجو توسط کارشناسان محترم، دانش آموخته گرامی باید نسبت به واریز ۱۰ درصد از اقساط، اقدام کند. پس از واریز ۱۰ درصد و صدور دفترچه، اعلام بدهی از اداره رفاه به مدیریت آموزشی به صورت الکترونیکی صادر می‌شود و  گواهی‌نامه موقت صادر خواهد شد. بدهی خوابگاه تقسیط نمی‌شود و باید در پایان هر نیم‌سال، اجاره‌بهای خوابگاه تسویه  شود.
   برای دانشجویان خانم و آقایان غیر مشمول، اقساط طی ۶۰ ماه تقسیم می‌شود و شروع بازپرداخت اقساط، ۹ ماه پس از تاریخ پایان تحصیل (اتمام سنوات رفاهی) است. برای آقایان مشمول، شروع اقساط ۳۳ ماه پس از تاریخ پایان تحصیل است.

تذکر

  • دانشجویان عزیز می‌توانند برای پرداخت اقساط، به پورتال دانشجویی صندوق رفاه به نشانی https://bp.swf.ir مراجعه کنند. در صورت عدم امکان ورود به سامانه دانشجویی صندوق رفاه، و یا فراموشی کلمه عبور، با همکاران بخش تسویه حساب اداره رفاه دانشجویان، سرکار خانم خراشادی‌زاده و جناب آقای خراشادی‌زاده به شماره 32202125 (۰۵6) تماس گرفته و تقاضای بازسازی کلمه عبور دهند. لازم به ذکر است نام کاربری و کلمه عبور، کد ملی (بدون خط تیره) است.
  • ودیعه مسکن باید به صورت کامل و یک‌جا پرداخت شود

 

گروه سوّم

   دانش‌آموختگانی که از وام استفاده کرده‌اند، و سپس بدهی خود را به طور نقد پرداخت کرده‌اند، یا اگر آن را تقسیط کرده بودند، اقساط خود را کامل پرداخت کرده‌اند، واجد دریافت نامه تسویه  حساب نهایی هستند. این گروه، پس از تسویه  کامل، باید از پرتال صندوق رفاه درخواست تسویه  حساب دهند. پس از تأیید تسویه  حساب توسط کارشناس مربوطه، برای آن‌ها نامه تسویه  حساب به مدیریت آموزشی صادر می‌شود، و مشمولان می‌توانند دانشنامه خود را دریافت کنند.

تذکر

  • تا تسویه  حساب کامل با مدیریت رفاه و سلامت دانشجویان انجام نشود، اصل مدرک و یا ریز نمرات را دریافت نخواهند کرد .
  • در صورت قبولی در مقطع بالاتر، و بدون وقفه بیش از یک سال بین دو مقطع، با مراجعه به اداره رفاه، از تمدید سررسید دفترچه اقساط اطمینان یابید. در صورت فعال بودن دفترچه اقساط به منظور تمدید مجدد ، تمامی اقساط معوق تا زمان درخواست  باید پرداخت شود و سپس تمدید صورت گیرد
  • دانشجویانی که سنوات آموزشی آن‌ها از سنوات رفاهی مجاز طولانی‌تر می‌شود، به محض پایان سنوات رفاهی مجاز، و یا دریافت اخطار از دانشگاه و یا صندوق رفاه، باید با مراجعه به اداره رفاه، نسبت به بستن پرونده رفاهی خود و تسویه  حساب اقدام کنند.

 

 

ب) غیر دانش‌آموختگان

   افرادی که به هر دلیل، تحصیلات خود را در دانشگاه بیرجند تمام نمی‌کنند، و دانش‌آموخته نمی‌شوند، باید بدهی خود را به صندوق رفاه، به صورت نقدی و یک‌جا پرداخت کنند. این افراد شامل موارد زیر هستند.

  • دانشجویان منصرف از تحصیل
  • دانشجویان اخراجی و یا عدم مراجعه
  • دانشجویان اخراجی که با رأی کمیسیون موارد خاص به دوره نوبت دوّم منتقل می‌شوند
  • دانشجویانی که بخواهند به صورت آزاد در خارج از کشور ادامه تحصیل دهند
  • متقاضیان ادامه تحصیل در دوره‌های معادل و یا پایین‌تر از مقطع تحصیلی که گذرانده‌اند
  • دانشجویان انتقالی به مؤسسات آموزش عالی غیر وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  • دانشجویان انتقالی به دانشگاه پیام نور، دوره‌ نوبت دوّم و مؤسسات آموزش عالی غیر انتفاعی
  • دانشجویانی که در یک مقطع از دوره روزانه به نوبت دوّم و بالعکس تغییر می‌یابند