دانشگاه بیرجند؛ در جمع برترین‌های علوم مهندسی دنیا

۱۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۴ کد : ۱۴۷۲۴ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۲۸۵

به گزارش روابط عمومی و اطلا‌ع‌رسانی دانشگاه بیرجند، براساس آخرین رتبه بندی موضوعی تایمز ۲۰۲۲، در حوزه مهندسی نام دانشگاه بیرجند در میان ۴۱ دانشگاه‌ برتر کشور قرار گرفت.
طبق اعلام مؤسسه تایمز در حوزه‌ علوم مهندسی دانشگاه بیرجند  رتبه ۱۰۰۱+ را میان دانشگاه‌های برتر جهان به‌دست آورد.
در رتبه بندی حوزه مهندسی و فناوری نام ۴۱ دانشگاه ایرانی در میان ۱۱۸۸ دانشگاه برتر دنیا مشاهده می‌شود و در حوزه علوم کامپیوتر ۱۲ دانشگاه ایرانی موفق به کسب رتبه شده‌اند.
این رتبه‌بندی دانشگاه‌های پیشرو در رشته‌های مهندسی عمومی، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک و هوافضا، مهندسی عمران و مهندسی شیمی دسته‌بندی می‌کند.
جدول امسال شامل ۱۱۸۸ دانشگاه است که سال گذشته این تعداد ۱۰۹۸ دانشگاه بود.
ایالات متحده آمریکا دارای برترین دانشگاه‌ها در چهار رشته مهندسی است.
پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از نظام‌های معتبر بین المللی است که از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی را در سرتاسر جهان مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار داده است. این رتبه بندی از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد بهره گرفته است.
محاسبات رتبه بندی تایمز توسط شرکت خدمات حرفه‌ای پرایس واتر هاوس کوپرز (PWC) انجام شده است. محاسبات شاخص‌ها و نمرات توسط ۳ منبع اطلاعاتی صورت گرفته است که این منابع داده‌های ارسالی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که به صورت خود اظهاری جمع آوری می‌شوند، داده‌های حاصل از نظرسنجی شهرت توسط متخصصین آموزش عالی و اطلاعات تولیدات علمی موسسات آموزش عالی نمایه شده در پایگاه استنادی اسکوپوس را شامل می‌شود.

آخرین ویرایش۱۷ مهر ۱۴۰۰