انتصاب دبیر جشنواره شکوه شرق

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۲:۲۲ کد : ۷۷۲۱ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۳۷۰
دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند، طی ابلاغی دکتر سیدعلیرضا ذوالفقاری عضو هیأت علمی گروه آموزشی مکانیک را به مدت دو سال به عنوان دبیر جشنواره شکوه شرق منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، اولین جشنواره دوسالانه شکوه شرق در سال 1400 برگزار می گردد که طی حکمی از سوی دکتر خامسان دکتر ذوالفقاری به مدت دوسال به عنوان دبیر این جشنواره منصوب و مأمور به تشکیل کمیته‌های اجرائی و تخصصی جشنواره شکوه شرق شد.
در مقدمه اساسنامه این جشنواره آمده است؛ بی شک فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و منطقه خراسان جنوبی از پیشینه‌ای غنی و ریشه‌دار برخوردار است. لذا، پاسداشت این فرهنگ غنی و بسترسازی و تلاش در راستای تقویت عناصر فرهنگی این مرز و بوم، بسیار حائز اهمیت است براین اساس جشنواره شکوه شرق درصدد است تا با تشویق و خمایت معنوی از فعالان حوزه علم، ادب و هنر استان خراسان جنوبی، زمینه‌سازی رشد، شکوفایی و تعالی بیش از پیش فرهنگ در این خطه از ایران عزیز باشد.
کمک به حفظ و ارتقاء میراث فرهنگی و معنوی استان خراسان جنوبی و معرفی آن به نسل جوان، تشویق و حمایت معنوی از پدیدآورندگان آثار و تولیدات فاخر علمی، ادبی، هنری در زمینه فرهنگ و تمدن خراسان جنوبی، شناسایی و معرفی استعدادهای برتر در سطح استان خراسان جنوبی در زمینه‌های مختلف علمی، ادبی، هنری و فرهنگی، تکریم و تجلیل از مفاخر، نام آوران و چهره‌های ماندگار استان اعم از مفاخر گذشته و حال حاضر، تقویت  و توسعه فرهنگ نوآوری و کارآفرینی در استان خراسان جنوبی، زمینه‌سازی جهت توسعه تعاملات میان جامعه با نخبگان، استعدادهای برتر و مفاخر استان خراسان جنوبی و نیز ایجاد بستری برای تعاملات نخبگانی از اهداف و سیاست‌های کلی این جشنواره است.
دبیرخانه دائمی  این جشنواره در دانشگاه بیرجند مستقر است و زیر نظر رئیس دانشگاه بیرجند فعالیت می‌کند.
جشنواره شکوه شرق یک جشنواره دوسالانه برای ارج نهادن به میراث فرهنگی و تمدنی منطقه جنوب خراسان و حمایت از برگزیدگان فرهنگی و پدیدآورندگان آثار و تولیدات فاخر علمی ادبی و هنری در زمینه فرهنگ استان خراسان جنوبی می‌باشد و مالک حقوقی و معنوی این جشنواره دانشگاه بیرجند است.

آخرین ویرایش۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹