برگزاری کارگاه های تحلیل‌های چند متغیره در علوم رفتاری: مدل مسیر و مطالعات جهانی تیمز TIMS توسط دکتر محمد اکبری عضو هیأت علمی گروه علوم تربیتی

۰۲ دی ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۴ کد : ۲۶۴۱۳ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۱۶۰

به گزارش روابط عمومی پردیس علوم رفتاری و به همت امور پژوهشی دو کارگاه با عنوان تحلیل‌های چند متغیره در علوم رفتاری: مدل مسیر  و مطالعات جهانی تیمز TIMS توسط آقای دکتر محمد اکبری دانشیار گروه علوم تربیتی برگزار شد. موضوعات مطرح شده در این دو کارگاه به شرح ذیل می باشد. 

کارگاه1. در این کارگاه مبانی نظری مربوط به تحلیل های چندمتغیره در علوم رفتاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت سپس با تعریف مدل مسیر و مدل عادلات ساختاری تفاوت ها و کاربردها بیان شد. در ادامه محیط نرم افزار آموس برای دانشجویان توضیح داده شد و با طراحی مدل در محیط آموس آشنا شدند و سپس به صورت عملی در محیط آموس طراحی مدل مسیر و مدل معادلات ساختاری انجام و توسط دانشجویان تمرین شد.
کارگاه2. این مطالعه که با هدف آشنایی دانشجویان با مطالعات بین المللی تیمز برگراز شد. ابتدا اهداف این ازمون و ساختار اجرایی آن با تاکید بر نحوه اجرا در ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در ادامه سوالات تیمز برای دانشجویا نمایش داده شد و سپس عملکرد دانش آموزان ایرانی در این ازمون از سال 2003 تاکنون مورد بررسی قرار گرفت و در پایان  علل عملکرد ضعیف دانش آموزان ایرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

آخرین ویرایش۰۳ دی ۱۴۰۲