بازدید دانشجویان رشته روان‌شناسی از مرکز آموزش تدبیر

۱۰ دی ۱۴۰۲ | ۱۱:۲۹ کد : ۲۶۵۳۸ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۸۵۳
بازدید از مرکز آموزش تدبیر با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان ورودی ۹۹ روان‌شناسی در زمینه شرایط، شیوه‌ی توانبخشی و امکانات این مرکز و نحوه‌ی آموزش کودکان دارای نیازهای ویژه انجام شد.

به گزارش روابط عمومی پردیس علوم رفتاری دانشجویان ورودی 99 رشته روان‌شناسی از مرکز آموزش تدبیر با هدف آشنایی بیشتر در زمینه شرایط، شیوه‌ی توانبخشی و امکانات این مرکز و نحوه‌ی آموزش کودکان دارای نیازهای ویژه روز چهارشنبه مورخ 6 دی ماه 1402، ساعت 9 تا 11 با حضور خانم دکتر اعظم هاشمیان‌مقدم و به همت انجمن علمی روان‌شناسی بازدید به عمل آوردند.

این مرکز دارای بخش‌ها و امکانات متنوعی مانند: اتاق کاردرمانی، گفتاردرمانی، بهداشت، مشاوره و مددکاری، اتاق بازی و کلاس‌های درس بود. در ابتدای بازدید خانم علیپور، مدیر محترم مرکز به توضیح مختصری از شرایط مدرسه، دانش‌آموزان، تحصیل در این مدرسه و برنامه کلاسی دانش‌آموزان پرداختند. از ابزار غربالگری برای ورود به این مرکز به آزمون آدمک، آزمون وکسلر پیش دبستانی و کودک اشاره کردند و توضیح دادند که در واقع نمی‌توان گفت توانبخشی فقط آن وسیله کار درمانی یا تنها گفتار درمانی است بلکه توانبخشی شامل آموزش مهارت‌های اجتماعی، حرکتی درشت و ریز، خودیاری و... می‌باشد که در این مرکز به دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه آموزش داده می‌شود.

 در ادامه دانشجویان از قسمت‌های مختلف مدرسه بازدید کردند و با دانش‌آموزان، معلمان و کاردرمانگر مدرسه تعامل داشتند. در بخش کاردرمانی نیز به طور کاملا عملی کار با وسایل توضیح داده شد و خانم رمضان‌زاده، کاردرمانگر مرکز اشاره کردند که اگر دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه هر چه زودتر به مرکز ارجاع داده شوند و آموزش ویژه دریافت کنند قطعا نتایج بسیار امیدوار کننده‌تر است و شاهد پیشرفت بیشتر در آنها خواهیم بود. همچنین ایشان اشاره کردند که در بخش کاردرمانی به پرورش و تقویت حافظه، توجه، مهارت تعادلی، تقویت سیستم وستیبولار و رفتارهای کنترلی پرداخته می‌شود.

در پایان از دانشجویان پذیرایی شد و از کادر مدرسه بابت همکاری دلسوزانه و صمیمانه با دانشجویان تقدیر مختصری به عمل آمد.

آخرین ویرایش۱۰ دی ۱۴۰۲