جلسه انگیزشی برای دانشجویان استعدادهای درخشان پردیس مهندسی

۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۸:۲۷ کد : ۷۰۰۴ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۷۳۴

جلسه انگیزشی و توجیهی برای دانشجویان استعدادهای درخشان پردیس مهندسی دانشگاه بیرجند ظهر شنبه 26 بهمن ۱۳۹۸ در محل سالن همایش­های مجازی پردیس مهندسی برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی اساتید راهنمای استعدادهای درخشان و مدیران گروههای آموزشی پردیس مهندسی ظهر شنبه 26 بهمن 1398 با حضور آقای دکتر علیرضا ذوالفقاری ریاست پردیس مهندسی و سرکار خانم دکتر سیده عاطفه حسینی رئیس گروه امور هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه بیرجند با موضوع «المپیادهای علمی دانشجویی» در محل سالن همایشهای مجازی پردیس مهندسی (vcict) برگزار شد.

دکتر ذوالفقاری با اشاره به رتبه­های برتر سالهای گذشته سایر دانشکده­های دانشگاه بیرجند در مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی، دستیابی به این هدف برای دانشجویان پردیس مهندسی در سال 99 را کاملا میسر و عملی دانستند.

در ادامه خانم دکتر حسینی ضمن تاکید بر اهمیت شرکت دانشجویان در المپیادهای علمی دانشجویی، مزایای تلاش برای موفقیت در المپیاد را نسبت به کنکور کارشناسی ارشد تشریح نمودند. همچنین، اساتید راهنمای استعدادهای درخشان و مدیران گروه­های مختلف آموزشی پردیس مهندسی به بیان نظرات و پیشنهادات خود در مورد راهکارهای موفقیت در کسب سهمیه در آزمون مرحله منطقه­ای و افزایش امید و انگیزه در بین دانشجویان پرداختند که می توان به مشارکت فعال همه گروه­های آموزشی در طراحی سوالات آزمون مرحله منطقه­ای، درنظرگرفتن مشوق­ها و امتیازهایی برای دانشجویانی که عضو تیم المپیاد دانشگاه هستند اما موفق به راهیابی به مرحله کشوری نمی­شوند و انتقال تجربیات دانشجویان سالهای گذشته اشاره کرد.

همچنین برخی از دانشجویان به بیان دیدگاه­های خود پیرامون مسائل المپیاد و استعدادهای درخشان پرداختند که از آن جمله         می­توان به تجهیز کتابخانه به منابع جدید کنکور کارشناسی ارشد و المپیاد اشاره کرد.

آخرین ویرایش۲۷ بهمن ۱۳۹۸