به همت حوزه پژوهشی و انجمنهای علمی پردیس علوم رفتاری، «کارگاه بازاریابی و برندسازی گام ناگزیر دانشگاهها برای بقا» برگزار شد.

بازاریابی و برندسازی: گام ناگزیر دانشگاهها برای بقا
دکتر محمدرضا کیانی (استادیار گروه علم اطلاعات و دانششناسی)
در این کارگاه موضوعات زیر ارائه و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت:
- آشنایی با مفاهیم اولیه بازار، بازاریابی و مدیریت بازاریابی، ارکان اصلی و کارکردهای بازاریابی در معنای عام
- دو رویکرد مطالعاتی در مورد رابطه دانشگاه و بازاریابی:
- بازاریابی در دانشگاهها یا Campus Marketing ( که نوعی بازاریابی است و موضوع بحث ما نیست اما به اختصار به شرح آن می پردازیم):
- اهمیت بازار دانشجویان برای صنایع و برندهای تجاری
- راهبردهای مورد استفاده برندها در این بازار
- روش انجام کار
- روشهای پرداخت به دانشجویان به عنوان بازاریاب
- ویژگیهای دانشجویان بازاریاب
- تجربه بعضی برندها مانند ردبول، اچ پی، مایکروسافت و شرکتهای پوشاک
- بازاریابی آموزش عالی و دانشگاهها
- کلیات
- برخی از بهترین استراتژیهای بازاریابی برای دانشگاهها شامل (با توضیح مختصر هرکدام):
- رسانههای اجتماعی
- پستهای ایجاد شده توسط کاربر
- تصویر کردن برند تجاری
- تمرکز بر دانشجویان
- استفاده از بازاریابی ویدئویی در تمامی پلتفرمها
- استفاده از آمارها
- تبلیغ نشستن در کلاس های قبل از ثبت نام
- استفاده از بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و برنامههای مشابه
- ویترین موفقیتها
- در آغوش تنوع (توجه به همه مشتریان بالقوه بدون پیش داوری و تعصب)
جهت دسترسی به پاورپوینت کارگاه کلیک کنید.