به همت حوزه پژوهشی و انجمن‌های علمی پردیس علوم رفتاری، «کارگاه بازاریابی و برندسازی گام ناگزیر دانشگاه‌ها برای بقا» برگزار شد.

۱۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۸ کد : ۵۷۶۲ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۳۸۵۵
به همت حوزه پژوهشی و انجمن‌های علمی پردیس علوم رفتاری، «کارگاه بازاریابی و برندسازی گام ناگزیر دانشگاه‌ها برای بقا» برگزار شد.

بازاریابی و برندسازی: گام ناگزیر دانشگاه‌ها برای بقا

دکتر محمدرضا کیانی (استادیار گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی)

در این کارگاه موضوعات زیر ارائه و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت:

  • آشنایی با مفاهیم اولیه بازار، بازاریابی و مدیریت بازاریابی، ارکان اصلی و کارکردهای بازاریابی در معنای عام
  • دو رویکرد مطالعاتی در مورد رابطه دانشگاه و بازاریابی:
  1. بازاریابی در دانشگاه‌ها یا Campus Marketing ( که نوعی بازاریابی است و موضوع بحث ما نیست اما به اختصار به شرح آن می پردازیم):
  • اهمیت بازار دانشجویان برای صنایع و برندهای تجاری
  • راهبردهای مورد استفاده برندها در این بازار
  • روش انجام کار
  • روش‌های پرداخت به دانشجویان به عنوان بازاریاب
  • ویژگی‌های دانشجویان بازاریاب
  • تجربه بعضی برندها مانند ردبول، اچ پی، مایکروسافت و شرکت‌های پوشاک
  1. بازاریابی آموزش عالی و دانشگاه‌ها
  • کلیات
  • برخی از بهترین استراتژی‌های بازاریابی برای دانشگاه‌ها شامل (با توضیح مختصر هرکدام):
  • رسانه‌های اجتماعی
  • پست‌های ایجاد شده توسط کاربر
  • تصویر کردن برند تجاری
  • تمرکز بر دانشجویان
  • استفاده از بازاریابی ویدئویی در تمامی پلتفرم‌ها
  • استفاده از آمارها
  • تبلیغ نشستن در کلاس های قبل از ثبت نام
  • استفاده از بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و برنامه‌های مشابه
  • ویترین موفقیت‌ها
  • در آغوش تنوع (توجه به همه مشتریان بالقوه بدون پیش داوری و تعصب)

جهت دسترسی به پاورپوینت کارگاه کلیک کنید.

آخرین ویرایش۲۰ آذر ۱۳۹۸