درخواست صدور / تمدید اقامت تحصیلی
ارائه تمامی خدمات کنسولی این اداره مستلزم ثبت نام و تشکیل پرونده در سامانه سازمان دانشجویان (با آدرس : old.saorg.ir) بر اساس آخرین نسخه از گذرنامه متقاضی است. اطلاعات پرونده هر فرد بایستی توسط دانشگاه پذیرنده تایید شده و مجوز تحصیل متقاضی (یا بلامانع) در سامانه سازمان امور دانشجویان نیز صادر شده باشد.
درخواست صدور اقامت تحصیلی:
دانشجویان بینالملل پذیرفته شده در دانشگاه پس از دریافت ویزای تحصیلی از کنسولگریهای ایران در کشور متبوع، پس از ورود به ایران و ثبت نام حضوری در دانشگاه، میتوانند قبل از تاریخ انقضای ویزای تحصیلی خود با مراجعه به اداره امور کنسولی، درخواست اقامت تحصیلی خود را ثبت نمایند.
- مدارک لازم جهت صدور اقامت تحصیلی:
- گواهی اشتغال به تحصیل از بخش مدیریت امور آموزشی دانشگاه
- تصویر برگه ویزای تحصیلی
- تصویر مهر ورود به ایران در گذرنامه
- بیمه نامه حوادث یکساله تهیه شده از سایت بیمه حیات امن با آدرس : hayateamn.ir
- تکمیل فرم امور کنسولی
*** نکته: امکان صدور اقامت برای اعضای خانواده دانشجویان مرد و دانشجویان زنی که حضانت قانونی فرزندان را دارند، فقط پس از صدور اقامت دانشجو مقدور خواهد بود.
هشدار: چنانچه روند صدور پروانه اقامت دانشجو در بازه زمانی قانونی صورت نپذیرد به ازای هر روز تاخیر مبلغ 4000،000 ریال توسط پلیس مهاجرت و گذرنامه جریمه خواهد شد.
تمدید اقامت تحصیلی:
- مدارک لازم جهت تمدید اقامت تحصیلی:
- گواهی اشتغال به تحصیل جهت تمدید اقامت تحصیلی
- تصویر صفحه اقامت گذرنامه
- تصویر بیمه نامه حوادث تهیه شده از سایت بیمه حیات امن www.hayateamn.ir
- تکمیل فرم امور کنسولی
هشدار: چنانچه اعتبار تاریخ اقامت دانشجو به اتمام برسد و ایشان اقدام به تمدید آن نکرده باشد به ازای هر روز تاخیر مبلغ 4000،000 ریال توسط پلیس مهاجرت و گذرنامه جریمه خواهد شد.