کارگاه پیامدهای چاقی و اضافه وزن و ارائه تمرینات ورزشی مدرن

۲۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۰:۵۷ کد : ۶۰۷۰ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۳۶۶۸
کارگاه پیامدهای چاقی و اضافه وزن و ارائه تمرینات ورزشی مدرن

به همت امور پژوهشی پردیس علوم رفتاری و انجمن علمی گروه علوم ورزشی کارگاه پیامدهای چاقی و اضافه وزن توسط آقای حمید رضا اختر دانشجوی دکتری فیزیولوژی ورزشی ارائه شد.

چکیده کارگاه:

معضل چاقی از ﺳﺎل 2000 در سراسر جهان به ﺣﺪی اﻓﺰاﻳﺶ ﻳﺎﻓﺖ ﻛﻪ ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﻬﺪاﺷﺖ ﺟﻬﺎﻧﻲ آن را ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺑﺰرﮔﺘﺮﻳﻦ ﺗﻬﺪﻳﺪ ﻛﻨﻨﺪه ﺳﻼﻣﺘﻲ انسان معرفی کرده است. چاقی وضعیتی مزمن است که با افزایش بیش از اندازه مقدار چربی بدن مشخص می‌شود و یک اختلال پیچیده تنظیم اشتها و متابولیسم انرژی است که توسط عوامل زیست شناختی خاصی کنترل می‌گردد و در واقع چاقی به معنای افزایش شدید وزن توده چربی به نسبت وزن توده بدون چربی بدن است.

 اهداف این کارگاه مشتمل بر بررسی عوامل مؤثر بر چاقی و اضافه وزن، پیامدها و بیماری‌های ناشی از چاقی و اضافه وزن، روش‌های ارزیابی میزان اضافه وزن، ارائه راهکارهایی در راستای درمان چاقی مبتنی بر روش های صحیح و بهینه سبک زندگی با کنترل میزان کالری دریافتی و مصرفی روزانه و همچنین معرفی تمرینات ورزشی گوناگون و بهینه در راستای کنترل وزن و درمان چاقی به همراه توصیه‌هایی در مورد زمان مناسب تمرینات ورزشی و برنامه تغذیه مناسب پیش از تمرینات ورزشی و پس از تمرینات ورزشی بود.

جهت دریافت پاورپوینت کلیک کنید.

آخرین ویرایش۲۶ آذر ۱۳۹۸