به منظور تحقق شعار سال و معرفی اقدامات حوزه پژوهشی انجام شد؛

دیدار سرپرست مدیریت روابط عمومی و اطلاع رسانی با معاون و مدیران حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری

۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۷:۴۸ کد : ۱۹۷۱۵ اخبار اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۵۴۵
دکتر زراعتکارمقدم؛ سرپرست مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند به منظور برقراری ارتباط هرچه بهتر و ایجاد راهکارهای عملیاتی برای معرفی دستاوردها و اقدامات حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه با دکتر ابوالفضل اکبرپور؛ سرپرست معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری، دکتر رضا شریعتی‌نسب؛ مدیر امور پژوهشی و دکتر اکبری؛ مدیر کارآفرینی و ارتباط با صنعت و جامعه دیدار کرد.
دیدار سرپرست مدیریت روابط عمومی و اطلاع رسانی با معاون و مدیران حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در این جلسه دکتر ابوالفضل اکبرپور؛ سرپرست معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری به لزوم ارتباط تنگاتنگ حوزه پژوهشی و مدیریت روابط عمومی برای معرفی هرچه بهتر دستاوردهای دانشگاه اشاره کرد و گفت: معرفی شرکتهای دانش بنیان و آزمایشگاه‌ها و اقدامات انجام شده برای آشنایی دانشجویان، فناوران، اساتید و جامعه از انتظارات حوزه پژوهشی از مدیریت روابط عمومی است. وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری روابط عمومی و مشارکت همه همکاران بتوانیم بیش از پیش اقدامات صورت گرفته را در مقیاس وسیع جامعه معرفی نماییم.
دکتر اکبرپور در بخش دیگری از سخنانش همکاری صدا وسیما برای معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای دانشگاه، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاهی  و معرفی محصولات دانش بنیان را خواستار شد و  تأکید کرد: از دانشجویان توانمند و شرکت‌های تولید محتوا می‌توان برای معرفی هرچه بهتر دانشگاه بهره جست.
در ادامه 
دکتر رضا شریعتی‌نسب؛ مدیر پژوهشی دانشگاه با اشاره به تأثیرگذاری رسانه در جریان‌سازی منجر به نتیجه در ابعاد فرهنگی، پژوهشی و علمی، گفت: جریان‌سازی ماهیت علمی دارد و در عصر حاضر باید متناسب با مخاطبان هر رسانه اخبار تولید شوند. وی بمباران اخبار و رویدادهای منفی و اعلان نقایص را عامل جلوگیری از تبیین صحیح دستاوردهای و اقدامات مثبت برشمرد و ادامه داد: انتظار می‌رود جامعه علمی با شناختی که دارد در مقابل این بمباران رسانه‌ای بدرستی عمل نماید و لازم است در مقیاس کلان و سطح دانشگاه و خانواده نگاه مثبت ایجاد شود.
مدیر امور پژوهشی دانشگاه به جابجایی نقش‌های آموزش عالی و مأموریت‌های دانشگاه اشاره کرد و گفت: ماهیت آموزشی دانشگاه‌ها تغییر کرده است و بایستی همراستای این تغییرات حرکت نماییم و با ایجاد فرایند جریان‌سازی تعلق خاطر و تزریق امید را در جامعه زنده نماییم. وی گفت: هر کدام از ما می‌توانیم با تلاش مضاعف بخشی از جاماندگی‌های انباشت شده را جبران کنیم و این موضوع با تزریق روحیه امید و جریان‌سازی امکانپذیر است.

دکتر اکبری؛ مدیر کارآفرینی و ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه در این نشست همکاری مشترک این دو حوزه را کمک کننده در اجرای برنامه‌ها دانست و تأکید کرد: ارتباط رابطان خبری در بخش‌های مختلف پژوهشی، آموزشی و فرهنگی با مدیریت روابط عمومی باید بصورت مداوم برقرار باشد. دکتر اکبری همکاری این دو حوزه را در سه بخش دسته بندی کرد و گفت: در راستای تبیین نقش و عملکرد دانشگاه ارائه آمارها  نشاندهنده فعالیت‌های انجام شده در حوزه‌های مختلف است که این موضوع از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. روابط عمومی می‌تواند با نشر این آمارها جامعه را در جریان حرکت رو به جلوی دانشگاه قرار دهد. تبلیغ  جذب حمایتها و سرمایه‌ها و معرفی شرکت‌های دانش بنیان و توانمندی‌های اساتید در جایگاه دانشگاه مادر استان باید به مردم معرفی شوند. مدیر کارآفرینی و ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه در ادامه بیان کرد: برای ایجاد روحیه امید و انگیزه در جامعه دانشگاهی و ایجاد تحول بایستی ایده ها و محصولات را در حوزه طرح‌ها و پایان نامه‌های تقاضا محور و دوره های مهارت افزایی به بهترین شکل معرفی نماییم. وی گفت: ضمن استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی، شرکت‌ها و ایده‌ها معرفی شود تا دانشجویان با ارتقای ایده‌ها در طول تحصیل، به بازار کار راه پیدا کنند.
دکتر زراعتکارمقدم؛ سرپرست مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند با تأکید بر اهمیت جایگاه روابط عمومی دانشگاه، گفت: لازم است با کار جهادی، حرکت رو به جلوی مجموعه را برنامه‌ریزی نماییم. دکتر زراعتکارمقدم افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم می‌فرمایند برای برداشتن گام‌های بلند و استوار در آینده بایستی گذشته را درست شناخت؛ لذا راه رسیدن به آینده از گذشته میگذرد. برای تحقق تمدن نوین اسلامی لازم است در همه زمینه‌های علمی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بیش از گذشته رشد نماییم و عقب ماندگی‌ها را با کار و تلاش جهادی جبران کنیم. همچنین، مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان فرمودند که مقالات و  پژوهشها به دو جهت فتح قله‌های رفیع علم و حل مسائل جامعه انجام می‌شود. ما نیز در حوزه فتح قله‌های رفیع علم موفق عمل کرده‌ایم لذا برای حل مشکلات و مسائل استان و کشور باید بیش از گذشته تلاش نماییم. وی با قدردانی از اقدامات انجام شده در گذشته و اینکه جایگاه کنونی را مدیون زحمات صورت گرفته در گذشته هستیم افزود: سعی ما در حوزه روابط عمومی بر این است تا با اعلام واقعیت‌ها و دستاوردها روحیه خودباوری و امید را در جامعه افزایش دهیم. وی اعلام کرد: با شناخت جایگاه کنونی دانشگاه بیرجند در سطح ملی و بین المللی می‌توانیم برنامه‌ریزی لازم برای رسیدن به جایگاه بالاتر را داشته باشیم.

آخرین ویرایش۲۹ مرداد ۱۴۰۱