همزمان با هفته پژوهش و فناوری؛

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند افتتاح شد

۱۶ آذر ۱۴۰۱ | ۰۷:۵۹ کد : ۲۱۶۵۹ اخبار اخبار برگزیده رویدادهای هفته پژوهش۱۴۰۱
تعداد بازدید:۳۵۴
همزمان با هفته پژوهش و فناوری، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان، روز سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند افتتاح شد.
نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان با حضور دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند، مهندس ناصر ناصری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مدیران استانی در سالن امید دانشگاه بیرجند افتتاح شد.
زیست بوم دانشگاه بیرجند در این نمایشگاه، دستاوردهایی از حوزه آتی، صنایع دستی، حوزه امنیت و مهندسی، پزشکی، حوزه مدیریت منابع آب و بخش‌های معدنی و کشاورزی را ارائه کرده است. در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی اداره کل فنی و حرفه‌ای و مرکز تحقیقات کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه صنعتی بیرجند، پارک علم و فناوری و میراث فرهنگی و گردشگری نیز حضور دارند.
نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان با 20 غرفه برپا شده است. دستاوردهای پژوهشی استان در این نمایشگاه از 15 تا 17 آذر 1401 در دو نوبت صبح از ساعت 9 تا 13 و بعدازظهر از ساعت 15:30 تا 19 در محل سالن امید دانشگاه بیرجند پذیرای علاقمندان است.
لازم به ذکر است؛ این نمایشگاه به همت دانشگاه بیرجند برپا شده است. دبیری کمیته پژوهش استان و دبیری جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر نیز بر عهده دانشگاه بیرجند است.
دکتر ابوالفضل اکبرپور، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در دانشگاه بیرجند، افزود: در یک سال گذشته، 47 طرح پژوهشی در دانشگاه بیرجند اجرا شده که  از این تعداد تاکنون هفت طرح پژوهشی به پایان رسیده و نتایج آن قابل استفاده است.
وی با اعلام اینکه ۵۲ واحد فناور در حوزه‌های مختلف در دانشگاه بیرجند حضور دارند گفت: ثبت دو اختراع، اعزام شش عضو هیأت علمی به فرصت مطالعاتی ارتباط جامعه و صنعت و ثبت‌نام ۲۲ نفر در سامانه ساتع از اقدامات حوزه پژوهشی است.
معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند اظهار داشت: از جمله این طرح‌ها می‌توان به دستگاه تشخیص اختلالات ستون فقرات اسکلتی بدن توسط یکی از اعضای هیأت ‌علمی دانشگاه بیرجند اشاره کرد که اختراع و ساخته شد و به مرحله تجاری‌سازی رسید.
وی افزود: برای حمایت از طرح‌هایی که قرار است به‌صورت رقابتی به تولید انبوه برسند، تسهیلات خوبی در اختیار اعضاء قرار می‌گیرد.
دکتر اکبرپور تصریح کرد: دانشجویانی که در زمینه طرح‌ها و محصولات فناورانه فعال باشند در قالب واحدها یا هسته‌های نوآور جذب مرکز نوآوری دانشگاه می‌شوند همچنین محل استقرار در اختیار این واحدها قرار گرفته و حمایت مالی می‌شوند.

آخرین ویرایش۱۸ آذر ۱۴۰۱