آغاز فعالیت بخش پرسشنامه‌های تحقیقاتی در پایگاه سیویلیکا

۰۲ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۷ کد : ۲۴۰۴۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۷۲
آغاز فعالیت بخش پرسشنامه‌های تحقیقاتی در پایگاه سیویلیکا

پرسشنامه ­ها همیشه از چالشی ترین و زمان­برترین بخشهای یک پایان نامه یا پژوهش به حساب می­آیند. به ویژه در اکثر رشته­ های علوم انسانی مثل مدیریت، علوم تربیتی، جامعه­ شناسی و روانشناسی، اغلب پایان­نامه ­های دانشجویی نیازمند استفاده از پرسشنامه­ ها برای جمع آوری دیتای موردنیاز برای تخمین مدل، تحلیل همبستگی و بررسی­های مشابه هستند.

با وجود سامانه های متعدد طراحی پرسشنامه آنلاین در کشور و حتی امکان استفاده از سرویس پرسشنامه آنلاین گوگل، هنوز هم جمع ­آوری دیتای صحیح، کافی، واقعی و غیرتکراری از مخاطب مناسب در زمان کم، دغدغه مهم پژوهشگران است. از سوی دیگر سیاستگزاران و مدیران هم نیاز دارند تا در مسیر تصمیم ­سازی بتوانند به دیتا و یافته­ های پژوهش­ها اطمینان و استناد نمایند. زمانی که در صحت و دقت اطلاعات جمع آوری شده از طریق پرسشنامه در یک تحقیق شبه ه­ای ایجاد بشود، دیگر نمیتوان به یافته­ های آن استناد کرد و بر اساس آن­ها تصمیم گرفت.

پایگاه سیویلیکا با توجه به بهره­ مندی از امکانات فنی و ارتباطات گسترده در بین جامعه محققین کشور اخیرا امکان استفاده از خدمات پرسشنامه را برای کلیه اعضای سایت به صورت رایگان فراهم کرده است. این سامانه در حال حاضر امکانات زیر را برای محققین عزیز فراهم کرده است:

  • ساخت پرسشنامه با استفاده از انواع سوالات متنی، چندگزینه ای و ماتریسی در کمترین زمان
  • دریافت کد نمایش پرسشنامه در سایتهای دیگر (مثلا وبسایت دانشگاه، سازمان و یا وبلاگهای شخصی)
  • امکان تعریف شرط برای نمایش سوالات به مخاطبین بر اساس پاسخ سوالات قبلی
  • دریافت پاسخهای ثبت شده با تمامی جزئیات از طریق خروجی اکسل در هر زمانی پس از انتشار پرسشنامه
  • اطمینان از عدم ثبت پاسخ تکراری با محدودسازی پاسخ دهی آی­پی های تکراری
  • افزایش نرخ پاسخگویی به پرسشنامه با اختصاص هدیه و اعتبار برای پاسخ دهندگان عضو سیویلیکا
  • دریافت سند اصالت پرسشنامه جهت ارائه به داوران، شرکا و مدیران پژوهشی
  • پیوستن به زنجیره مستندات علمی و تحقیقاتی کشور و ایجاد امکان هم­افزایی در تعاملات علمی

با توجه به اینکه پایگاه سیویلیکا با بیش از ۱،۶۰۰،۰۰۰ مستند به عنوان کامل­ترین مرجع مقالات فارسی شناخته میشود، در صدد است تا با ارائه این خدمت یک گام دیگر به سوی یکپارچگی بیشتر محققین، رویدادها، مراکز و مستندات علمی کشور بردارد. همانند تمامی سالهای گذشته، بدون همراهی و مشارکت شما پژوهشگران عزیز این امکان میسر نمی شود. برای استفاده از این خدمت کافی است در صفحه پروفایل خودتان، از منوی سمت راست وارد بخش پرسشنامه بشوید. ما منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

راهنمای کامل بخش پرسشنامه ها

آخرین ویرایش۰۲ خرداد ۱۴۰۲