برگزاری آیین جایزه ملی قانون در آستانه گرامیداشت روز مجلس

۲۳ مهر ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۶ کد : ۲۵۴۰۲ اخبار اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۴۴
برگزاری آیین جایزه ملی قانون در آستانه گرامیداشت روز مجلس

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، با هدف ترویج فرهنگ قانون‌مداری و حاکمیت قانون در جامعه و همچنین شناسایی و تکریم پژوهشگران و محققان حوزه سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری و توسعه شبکه نخبگانی، نخستین جایزه ملی قانون توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.
طبق فراخوان اعلام شده از سوی دبیرخانه جایزه ملی قانون، این رویداد در دو محور اجرایی- حاکمیتی و علمی و ارتقای کیفی قانون‌گذاری برگزار خواهد شد.
در این رویداد ملی که با همکاری مراکز علمی و سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و قضایی و سازمان‌های مردم نهاد کشور برگزار می‌شود، ظرفیت علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی معتبر کشور به عنوان حامیان علمی این آیین مورد استفاده قرار می‌گیرد.
گفتنی است مهلت ارسال آثار پایان مهرماه 1402 و زمان برگزاری این مراسم آذر ماه سال جاری است.

ارسال آثار در محورهای اجرایی و حاکمیتی آیین از طریق بارگذاری گزارش توصیفی در خصوص اطلاعات اقدام برجسته صورت گرفته و دستاوردهای آن در یکی از زمینه‌های تصویب، اجرا، نظارت و تبعیت از قانون خواهد بود.
علاقمندان به شرکت در بخش علمی رویداد جایزه ملی قانون می‌توانند آثار علمی و پژوهشی خود را در قالب‌ کتب تخصصی، مقالات علمی- پژوهشی، رساله‌های دانشجویی و گزارش‌های تخصصی به دبیرخانه جایزه ملی قانون ارسال کنند.

آخرین ویرایش۲۳ مهر ۱۴۰۲