آغاز پروژه درختکاری پهنه ۱۱۰ هکتاری امیریه

۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۹:۵۷ کد : ۱۲۳۹۵ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۱۰۳۷

پروژه درختکاری پهنه ۱۱۰ هکتاری امیریه آغاز شد.

پروژه درختکاری پهنه 110 هکتاری امیریه صبح امروز چهارشنبه 20 اسفند 1399 با حضور دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند و غلامرضا قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی آغاز شد.
دکتر خامسان با اشاره به وسعت 110 هکتاری امیریه از اجرای چهار مرحله‌ای کاشت درخت در این پهنه گفت و افزود: در اولین مرحله تعداد 5هزار و هشتصد اصله نهال عناب و زرشک کاشت خواهد شد.
وی در ادامه ضمن ارائه گزارش کوتاهی از زیست بوم نوآوری، فناروی و کارآفرینی دانشگاه بیرجند، از پهنه امیریه به عنوان یکی از پهنه‌های زیست بوم دانشگاه یاد کرد و گفت: با استقرار شرکت دانشگاهی و دانش بنیان، پهنه امیریه به مکانی برای مهارت آموزی و کارآفرینی تبدیل خواهد شد.
قوسی نیز با اشاره به آثار اقتصادی و امنیتی کشاورزی در استان از مسئولین دانشگاه بیرجند بدلیل نگاه ویژه به حوزه کشاورزی تقدیر و  به آمادگی سازمان جهاد کشاورزی استان برای حمایت از طرح‌های توسعه محور کشاورزی اشاره کرد.
در ادامه مراسم، پروژه درختکاری دره امیریه با غرس چندین اصله نهال عناب تجاری آغاز شد. شایان ذکر است در این پهنه علاوه بر استفاده از تمامی شیوه‌‌های نوین کشاورزی و استفاده از آبیاری قطره‌ای، 20هزار درخت عناب و زرشک کشت خواهد شد.

آخرین ویرایش۲۰ اسفند ۱۳۹۹