برگزاری وبینار علمی با موضوع تنوع زیستی مشترک با دانشگاه پیتشت رومانی

۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۴ کد : ۱۲۶۲۵ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۹۲۵

پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه بیرجند، با همکاری دانشگاه پیتشت رومانی تحت برنامه ارسموس پلاس با هدف ارتقاء تعاملات دانشگاه بیرجند با دانشگاه های سایر کشورها ؛ با همکاری دفتر بین الملل دانشگاه بیرجند در سه شنبه 24 فروردین ماه 1400 وبینار علمی با موضوع تنوع زیستی برگزار کرد. سخنران ویژه این وبینار خانم دکتر مونیکا انجلا نبلئا عضو هیأت علمی گروه علوم طبیعی دانشگاه پیتشت رومانی بودند ؛ ایشان در ابتدا به معرفی دانشگاه پیشتت رومانی و امکانات و تجهیزات این دانشگاه پرداختند و سپس  به ایراد سخنرانی تخصصی در رابطه با حفاظت از تنوع زیستی در رشته کوه Leaota )-رومانی)  پرداختند . در این سخنرانی ایشان به تشریح تنوع گیاهی و جانوری موجود در این منطقه، و مهمترین چالشها و مشکلات و بیان راه حل هاو راه های بهبود وضعیت تنوع زیستی منطقه مورد مطالعه پرداختند.

سپس خانم دکتر شعله قلاسی مود، عضو هیأت علمی دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه بیرجند، سخنرانی تخصصی در رابطه با تنوع زیستی گیاهی در کوهستانهای جنوب بیرجند ارائه دادند و به معرفی پوشش گیاهی این منطقه، گونه های شاخص و کاربرد این گونه ها پرداختند.

در انتها آقای دکتر محمود مشگانی،  عضو هیأت علمی دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه بیرجند گزارش اولین مشاهده گونه  Gammar us (Amphipoda) از قناتهای شرق ایران، خراسان جنوبی( بیرجند) را مطرح کردند.  این وبینار با حضور جمع کثیری از مسئولین محترم دانشگاه بیرجند،  اساتید دانشگاه بیرجند و سایر دانشگاه ها و همچنین دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی برگزار گردید. در انتها دکتر تقی پور گرجی، رییس گروه بین الملل ضمن تشکر از برگزاری این چنین جلسات ، افزایش سطح این نوع همکاری های های علمی را در ابعاد مختلف مانند تعریف پروژه های پژوهشی مشترک را خواستار شد.

آخرین ویرایش۲۲ اسفند ۱۴۰۰