معرفی کارکنان نمونه و برگزیده پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست

۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۱ کد : ۱۴۲۲۶ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۱۲۰۹

آیین گرامیداشت روز کارمند و تجلیل از کارمندان نمونه دانشگاه بیرجند روز دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ به همت معاونت اداری و مالی، شورای صنفی کارکنان و روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه  ساعت 12 به‌صورت مجازی برگزار شد.

 در آغاز این جلسه دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند با تبریک فرارسیدن هفته دولت و روز کارمند گفت: این مناسبت فرصتی است تا از تلاش‌های یکایک کارمندان دانشگاهی صمیمانه قدردانی نماییم. وی به خصوصیت‌های اخلاقی و برجسته زنده‌یاد دکتر خورشیدزاده و 50 سال سابقه رفاقت با ایشان اشاره کرد و گفت: برای آمرزش این فقید سعید دعا کنیم  تا در جوار رحمت الهی و با دوستان شهیدشان محشور شوند، همچنین برای زنده‌یاد دکتر زهره علیزاده و همکار زنده‌یادمان زهره حکمت‌دوست نیز مغفرت الهی مسألت می‌نمایم.
وی با آرزوی سلامتی برای تمامی همکاران دانشگاهی گفت: در این سال‌ها باعث افتخارمان بوده است که عده‌ای از بهترین نیروها در کنارمان کار کرده‌اند و در این ایام سخت با همراهی شما همکاران با سربلندی و سرافرازی این مسیر سخت را طی نموده‌ایم.
دکتر خامسان به ارتقای صورت گرفته در سازمان اشاره کرد و گفت: هرساله لیستی برای اقدامات آن سال تهیه می‌نمایم و باعث افتخار است که در یکی از سخت ترین سال‌های بعد از انقلاب توانستیم از این لیست بالای 150 موردی تنها کمتر از انگشتان یک دست انجام نشده و همه به همت همکاران پرتلاش دانشگاه و همیاری آنها محقق شده است.
وی با قدردانی از شورای صنفی کارکنان که در دوره قبل و دوره جاری با مشورت در بسیاری از موارد کارمندی تصمیمات لازم اتخاذ شده است، تأکید کرد: آینده آموزش عالی بسرعت در حال تغییر است و در آینده چالش‌های فراوانی پیش رو خواهیم داشت و باید برای مقابله با این چالش‌ها الگوهای رفتاری خودمان را تغییر دهیم .
دکتر سیدوحید اسلامی، معاون اداری و مالی دانشگاه با ابراز تأسف از درگذشت عزیزان دانشگاهی گفت: از دست دادن این عزیزان بسی دشوار است. وی فرا رسیدن روز کارمند را قدر دانست و از مقام شامخ همکاران پرتلاش تقدیر کرد و با عرض احترام به مقام والای کارمندان که ستون دانشگاه بر دوش آنهاست، گفت: کارمندان دانشگاه باعث بالندگی نسل جوان می‌شوند و اگر شما کارمندان نباشید دانشجویی از دانشگاه فارغ التحصیل نمی‌شود و خدمات کارمندان باعث بالندگی نسل جوان است. معاون اداری و مالی دانشگاه افزود: در این شرایط سخت کارمندان دانشگاهی با کار و تلاش بدون چشم‌داشت و منت کار کرده و کار آنها هیچگاه از چشم خدا پنهان نیست. دکتر اسلامی به تلاش‌های شبانه روزی کارمندان واحدهای مختلف دانشگاه اشاره کرد و گفت: من جمله در این ایام کرونایی همکاران در حوزه عمرانی هیچ مورد دورکاری نداشته‌اند، همچنین در حوزه کارگزینی با قوانین صادره همکاران چندین حکم در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر نموده‌اند و همکاران حوزه اداری و مدیریت مالی برای پرداخت تمام و کمال معوقات همت ورزیدند که دست یکایک همکاران عزیز  دانشگاه را می‌بوسم.
وی تأکید کرد: کارکنانی در دانشگاه داریم که به مقام و درجه‌ای نائل آمده اند که به آن مقام غبطه می‌خوریم و صمیمانه از همه کارمندان تشکر و قدردانی می‌نماییم. برای انتخاب کارمندان نمونه نیز از آنجایی که نمی‌شود اسم تمامی افراد را اعلام کرد در سال جاری با همراهی و همکاری شورای صنفی انتخاب کارمندان نمونه و برگزیده صورت گرفت.
دکتر اسلامی اولین خصوصیت کارمند نمونه را تقوا دانست و گفت: تقوا در رویارویی با مشکلات اثرگذار است که خوشبختانه تمامی کارمندان دانشگاه این تقوا را دارند. کاردانی و سعه صدر، مردم دوستی، فروتنی و اخلاق نیکو، خدمت به مردم، عدل و انصاف و اطاعت از مافوق و برخورد صمیمی با کارکنان و همکاران و همفکری و مشورت نیز از دیگر گزینه‌های این انتخاب بوده است. 
در ادامه سکینه راستگو، رئیس شورای صنفی کارمندان دانشگاه با گرامیداشت روز کارمند و گرامیداشت یاد و خاطره همکاران مرحوم دانشگاه ابراز امیدورای کرد که بزودی شاهد عبور از این شرایط و شادی همکاران باشیم.
وی به سعی انجام شده برای ارتباط بیشتر با بدنه کارمندی و همکاری با هیأت رئیسه دانشگاه برای حل مشکلات کارمندان و برگزاری جلسات این شورا گفت: پیگیری پرداخت معوقات همکاران و هماهنگی با ادره بهداشت و درمان برای توزیع بسته بهداشتی برای مقابله با کرونا، پیگیری اعمال مرخصی تشویقی برای کارمندان، پیگیری تبدیل وضعیت همکاران ایثارگر و پیگیری کاهش سنوات همکاران قرادادی به 10 سال برای اختصاص زمین و ارجاع موضوع به هیأت امنا، پیگیری واکسیناسیون همکاران  و ... بخشی از گزارش اقدامات ششمین دوره شورای صنفی کارمندان است.

در پایان این جلسه کارمندان نمونه و برگزیده پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست بشرح ذیل معرفی شدند؛

زهرا پارسا ،طیبه حاجی‌رضایی  و سیده زهرا کمال پور ، به عنوان کارمند نمونه؛ غلامرضا امینی، لیدا خطیب و معصومه چاجی به عنوان کارمند برگزیده؛ در بخش کارکنان شرکتی که در بخش اداری مشغول به کار هستند مرتضی شفیعی و مهدی امیرآبادی‌زاده (فرزند حسن) به ترتیب از واحد دامپروری و مزرعه و محمد علی نیا از شرکت امین قهستان به عنوان کارکنان شرکتی نمونه معرفی گردیدند. 

آخرین ویرایش۱۰ شهریور ۱۴۰۰